FANDOM

Świetlisty jest wyjątkowym dzikim ghulem, który emituje promieniowanie.

Fallout 3 ekran ładowania

Świecący Ghule - ghule, które zaabsorbowały tak ogromną ilość promieniowania, że świecą w ciemności. Z racji swojej odmienności w stosunku do innych ghuli trzymają się z dala od nich żyjąc na uboczu. Istoty te ponadto emitują promieniowanie będąc tym samym bardzo niebezpiecznymi dla zwykłych ludzi.

W Nekropolis Świecący Ghule zamieszkują zniszczoną Kryptę 12 z której najprawdopodobniej pochodzą, będąc zantagonizowanymi z „normalnymi" ghulami żyjącymi na powierzchni w ruinach miasta i dowodzonymi przez Seta. Po tym jak Nekropolis zostało spustoszone przez Supermutantów wielu Świecących Ghuli opuściło miasto ruszając na Pustkowie by znaleźć sobie nowy Dom, żyjąc w harmonii z innymi ghulami (nie wspominając ludzi i supermutantów). Większość z nich jednak zatraciła zmysły i stała się agresywna wobec nie-ghuli.

Jest bardziej zabójczy w Fallout 4, świecący jest nie tylko silniejszy niż zwykły zdziczały ghul, ale jego wybuch promieniowania jest w stanie leczyć, a nawet ożywić pobliskie zdziczałe ghule.

Występowanie

Świecący Ghule występują we wszystkich grach serii Fallout.

Znane świecące ghule

Galeria