Fandom

Krypta

Bractwo Stali

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja10 Share

Bractwo Stali
Symbolbractwa.png
Założyciel(e):

Roger Maxson

Przywódcy:

Roger Maxson (2077 - 2135)
Maxson II (2135 - 2155)
John Maxson (2155 - ?)
Rhombus (? - 2231)
Jeremy Maxson (2231 - ?) (Van Buren)

Kwatera główna:

Lost Hills

Lokacje:

Lost Hills
Cytadela
Ukryta Dolina

Oddziały:

Wschodnie Bractwo Stali
Bractwo Stali Pustkowi Mojave

Org. spokrewnione:

Wygnańcy z Bractwa Stali
Bractwo Stali Ruin Stolicy (odłam)

BractwoStalireputacja.png
 ... 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.pngGametitle-FOT2.pngGametitle-FOBOS.png
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.pngGametitle-FOT2.pngGametitle-FOBOS.pngGametitle-FOBOS2.pngGametitle-VB.pngGametitle-JES.pngGametitle-FB.png

Bractwo Stali (ang. Brotherhood of Steel) - militarna organizacja mająca na celu wyszukiwanie i przechowywanie technologi sprzed Wielkiej Wojny. Bractwo zostało założone przez żołnierzy z bazy wojskowej Mariposa.

Jak dowiadujemy się w Fallout 2, Bractwo uważało siebie za najbardziej rozwiniętą technologicznie organizację (Enklawa okazała się lepsza).

Charakter organizacjiEdytuj

Bractwo Stali jest powojenną organizacją religijno-wojskową, co znaczy że organizacja ma rozbudowaną strukturę wojskową oraz to, że jego członkowie czczą technologię. Początkowo Bractwo dążyło do odbudowania zniszczonej cywilizacji chroniąc zaawansowaną technologię przed zapomnieniem. Później jednak tylko pogoń za technologią stała się jego jedynym celem. Z biegiem lat wiedza o przedwojennym świecie i własnej przeszłości poszła w niepamięć.

Bractwo z resztek armii Stanów Zjednoczonych stało się obecnym Bractwem Stali, które przez wiele lat uważane było za najlepiej rozwiniętą technologicznie organizację na terenie dawnych Stanów Zjednoczonych, jak się okazało nie wiedzieli o istnieniu innej organizacji zwanej Enklawą, czyli swoich dawnych przełożonych.

Historia Edytuj

PoczątkiEdytuj

2076, 3 stycznia - Wysłanie oddziału do West Tek. Wśród żołnierzy znajdował się kapitan Roger Maxson (dziadek Johna Maxsona, Wysokiego Starszego Bractwa Stali).

2077, październik - Roger Maxson odkrywa zbrodnie, jakich dopuścili się naukowcy w Bazie Wojskowej Mariposa. Jego ludzie powierzają mu rolę dowódcy.

2077, 27 października - Maxson i jego ludzie zapieczętowują bazę i wyruszają na Pustkowie zabierając ze sobą schematy broni oraz surowce. Generał prowadzi ich do bunkra w Lost Hills (część tych żołnierzy utworzy w przyszłości Bractwo).

2077, listopad - Maxson wraz z pozostałymi przybywa do Lost Hills. W trakcie podróży ginie jego żona, zostaje mu tylko syn. Powstaje Bractwo Stali.

Wczesne lataEdytuj

2097 - W bunkrze Lost Hills rodzi się John Maxson (wnuk Rogera Maxsona).

2134 - Grupa pod dowództwem sierżanta Dennisa Allena mimo sprzeciwu Starszych Bractwa wyrusza do Blasku w poszukiwaniu technologii, lecz wszyscy giną.

2135 - Roger Maxson umiera na raka i władzę w Bractwie przejmuje jego syn - Maxson II

2150 - Bractwo zyskuje pełną kontrolę na terenach dookoła Lost Hills. Gang Żmij tworzy bazę na południe od Lost Hills, zwiększa częstotliwość swoich ataków i powoli przyciąga uwagę Bractwa

2155 - Kilka oddziałów Bractwa zostaje wysłanych razem z Maxsonem aby zniszczyć Żmije. Maxson II umiera zraniony zatrutą strzałą. John Maxson obejmuje stanowisko Wysokiego Starszego w Bractwie Stali. Paladyni pod wodzą Rhombusa odnajdują żmije a następnie wybijają prawie wszystkie. Nieliczni ocalali uciekają na wschód.

Zagrożenie ze strony supermutantówEdytuj

2161, październik - Patrol Bractwa natrafia na zwłoki supermutanta. Zabierają je ze sobą a skryba Vree prowadzi nad nimi badania. Bractwo przygotowuje się do wojny z supermutantami.

2162 - Przybysz z Krypty spotyka się ze Starszym Maxsonem i z pomocą żołnierzy Bractwa niszczy bazę Mariposa likwidując przy tym prawie całkowicie zagrożenie jakim była armia supermutantów.

2162 - Rozpoczyna się walka Bractwa z niedobitkami armi Mistrza.

2196 - Rozłam w Bractwie - powstaje Środkowo-Zachodnie Bractwo Stali.

Zagrożenie ze strony EnklawyEdytuj

2242 - Bractwo wiedząc, że ich technologia nie może się równać technologii Enklawy, decyduje się tylko ją obserwować. Tworzy ono bunkry w rejonach aktywności Enklawy, a Dziecko Przeznaczenia przekazuje Mattowi w San Francisco plany latacza.

Wojna z Republiką Nowej KaliforniiEdytuj

pomiędzy 2246 a 2251[1] - Rozpoczyna się wojna Bractwa z RNK.

Tb-51 New Vegas.jpg

Bractwo na Pustkowiach Mojave

2254 - Bractwo Stali wysyła ekspedycję do Waszyngtonu pod dowództwem paladyna Lyonsa.

2275RNK po utworzeniu bazy w Camp McCarran zaczyna walkę z Bractwem na pustyni Mojave.

2276 - Bractwo Stali na Pustkowiach Mojave ponosi porażkę w HELIOSIE Jeden na rzecz RNK w wyniku Operacji: Sunburst.

2281 - Bractwo Stali na terenach Pustkowi Mojave, zawiera sojusz z RNK lub zostaje zniszczone.

Bractwo na wschodzieEdytuj

2255 - Przybycie ekspedycji Starszego Lyonsa na tereny Waszyngtonu. Operacja Bicz Boży.

2276 - Henry Casdin i niektórzy członkowie Bractwa Stali Ruin Solicy opuszczają Cytadelę i ogłaszają się Wygnańcami.

2277 - Bractwo Stali odbija oczyszczalnik w Pomniku Jeffersona z rąk Enklawy.

2278 - Bractwo z pomocą Samotnego Wędrowca niszczy Samobieżną Bazę Polową, oraz przejmuje olbrzymie ilości zaawansowanej technologii (w tym Latacze).

2278 - Śmierć Owyna oraz Sary Lyons.

2283 - Arthur Maxson staje się najmłodszym Starszym w historii. Doprowadza do pokoju między Bractwem Lyonsa oraz Wygnańcami oraz do powrotu tych drugich w struktury Zakonu. Reorganizuje upadające Bractwo Lyonsa i przekształca je we Wschodnie Bractwo Stali, będące odziałem Bractwa z Zachodu.

WładzaEdytuj

Władzę w Bractwie sprawuje Rada Starszych, na czele z Wysokim Starszym. Poszczególni starsi odpowiadają za bazę operacyjną, w której mają swoją siedzibę, oraz za działania Bractwa na obszarze na którym się znajduje np. Pustkowia Mojave, Stołeczne Pustkowia itp.

Wysocy Starsi Bractwa StaliEdytuj

SymbolEdytuj

Symbolbractwa.png

Symbol Bractwa Stali

Symbolem pierwotnego Bractwa Stali jest miecz na tle skrzydeł i trzech kół zębatych. Miecz symbolizuje zdolność Bractwa do samoobrony, koła zębate symbolizują wiedzę technologiczną, skrzydła zaś krzepiącą nadzieję. Jednakże, każdy odłam lub oddział posiada własną, zmodyfikowaną wersję emblematu.

RangiEdytuj

W Bractwie Stali istnieją rangi. Początkowo każdy członek Bractwa nosi rangę Nowicjusza, później wybiera pomiędzy Skrybą a Rycerzem w zależności od kierunku w jakim chce się rozwijać.

Najwyższą rangą w Bractwie jest Wysoki Starszy. Starszymi mogą zostać jedynie Paladyni, chociaż raz zdarzyło się że Starszym został Skryba, ponieważ rangi dzielą się na cywilne i wojskowe.

Rangi wojskowe w BractwieEdytuj

  • Wysoki Starszy
  • Starszy
  • Wartownik
  • Gwieździsty Paladyn
  • Starszy Paladyn
  • Paladyn
  • Starszy Rycerz
  • Rycerz Kapitan
  • Rycerz Sierżant
  • Rycerz
  • Kadet
  • Nowicjusz

Rangi naukowe w BractwieEdytuj

  • Wysoki Skryba
  • Starszy Skryba
  • Skryba
  • Skryba nowicjusz

SiedzibyEdytuj

Główna siedziba Bractwa Stali mieściła się w bunkrze Lost Hills na obszarze dawnego stanu Kalifornia. W 2241 Bractwo założyło w północnej Kalifornii trzy dyskretne placówki obserwacyjne, których instalacje ukryte były pod ziemią. Takie obiekty zlokalizowane zostały w Norze, San Francisco i w Cienistych Piaskach, stolicy RNK.
Paladyn.jpg

Paladyn Bractwa Stali w powojennym pancerzu T-51b

Wschodnie Bractwo Stali za siedzibę obrało Pentagon - zlokalizowany na Stołecznych Pustkowiach budynek należący do przedwojennego departamentu obrony.

Bractwo wysyłało także swoich zwiadowców dalej na Pustkowia Mojave, gdzie założyli oni bazę w Ukrytej Dolinie.

Na środkowym zachodzie, na obszarze rozciągającym się od dawnego stanu Illinois do Kansas, znajdowały się terytoria kontrolowane przez Środkowo-Zachodnie Bractwo Stali, odłam, który stracił wszelki kontakt z Bractwem Stali z Zachodniego Wybrzeża prawie 80 lat od czasu pokonania Mistrza. Bazami Środkowo-Zachodniego Bractwa Stali były: Bunkier Alpha, Bunkier Beta, Bunkier Gamma, Bunkier Delta, Bunkier Epsilon.

Mini-FOV Logo.png Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

Placówką Bractwa Stali na obszarze Arizony jest Bunkier Maxsona.

CiekawostkiEdytuj

  • Nie licząc RNK i Enklawy, Bractwo jest najbardziej rozpowszechnioną organizacją na pustkowiach.
  • Możliwe, że w wyniku konfliktu pomiędzy Bractwem Stali a Republiką Nowej Kalifornii, Bractwo Stali Ruin Stolicy stało się silniejsze niż Bractwo z Zachodniego Wybrzeża.

Możliwe zakończeniaEdytuj

W zakończeniach gry Fallout, Bractwo może stać się ostoją przedwojennej technologii i tarczą przeciwko armii mutantów (ten wątek jest kontynuowany w Fallout 2), lub jako Stalowa Plaga stać się zmorą Pustkowi.

Powiązane holodyskiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Bractwo Stali występuje we wszystkich częściach serii Fallout.

Przypisy Edytuj

  1. Przyczyną wojny z RNK było zdobycie bazy Enklawy Navarro. W 2246 r. Navarro wciąż znajdowało się w rękach Enklawy (urodził się tam Arcade Gannon). W 2251 odnotowano pierwsze działania wojenne na obszarze Mojave.

Stroken BoS Emblem.png Bractwo Stali Stroken BoS Emblem.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki