Fandom

Krypta

Cecha

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cecha (ang. trait) jest elementem systemu SPECIAL. Gracz ma możliwość wybrania maksymalnie dwóch cech, ale może też zrezygnować i nie sięgnąć po żadną. Cechy w działaniu są trochę podobne do profitów, ale odróżnia je to, że mają zarówno wady, jak i zalety. Drugą różnicą jest to, że po cechy wybiera się podczas tworzenia postaci, a profity przy rozwijaniu jej. Fabularnie uzasadnione jest to tym, że cechy najczęściej opisują wrodzone cechy fizyczne (np. ciężka ręka, drobna postura) lub psychiczne (jak dobra natura).

Zbalansowanie Edytuj

Największą kontrowersją wokół cech jest ich słabe zbalansowanie. Występują zarówno cechy, które mają bardzo nikły wpływ na rozgrywkę (np. krwawa jatka, seksapil), takie, których wady zdecydowanie górują nad zaletami (np. kamikadze), a także przesadnie potężne zdolniacha. Ta ostatnia cecha dla części graczy jest pierwszym wyborem, a inni traktuję sięgnięcie po nią niemal jak oszustwo (jej działanie miało być osłabione w Van Buren).

Występowanie Edytuj

Cechy występują w grach Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics i Lionheart. W ostatnich dwóch oprócz cech uniwersalnych pojawiają się także charakterystyczne dla konkretnych ras występujących w grach. Cechy miały także pojawić się w anulowanym projekcie Van Buren. Fallout 3 jest pierwszą grą wykorzystującą system SPECIAL, w której zrezygnowano z cech. Część z nich powraca, po odpowiednim zmodyfikowaniu, jako profity.

Więcej w Fandom

Losowa wiki