Fandom

Krypta

Chanowie

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Chanowie
Symbol chanów.png
Symbol Chanów
Przywódcy:

Ojciec Garla (2141)
Garl (2161)
Darion (2241)
Papa Chan (2281)

Kwatera główna:

Obóz Chanów (2161)
Krypta 15 (2241)
Bitter Springs (2278)
Kanion Red Rock (2281)

Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FNV.png

Chanowie (ang. Khans) - jeden z gangów wywodzących się z Krypty 15.

PoczątkiEdytuj

Chanowie są potomkami jednej z czterech grup, które opuściły Kryptę 15. Uważała ona że najlepszym sposobem na przetrwanie w nowej rzeczywistości jest rozbójnictwo. Od początku zajmowali się napadaniem na karawany oraz okoliczne osady. Ataki te stopniowo się nasilały.

W latach 2150 - 2160 osiągnęły one największe natężenie w historii. Wtedy ich przywódcą był Garl. Spory obóz Chanów znajdował się pomiędzy Złomowem a Cienistymi Piaskami.

Ich upadek rozpoczął się w 2161 roku, kiedy została porwana córka przywódcy osady Aradesha, Tandi. Przybysz z Krypty wyruszył jej na ratunek, zabił ich przywódcę oraz wielu Chanów. Ci, którzy przeżyli przez lata nękali nowo powstałą Republikę Nowej Kalifornii, jednak w końcu zostali zmuszeni do zaprzestania ataków na długie dziesięciolecia.

Nowi ChanowieEdytuj

Zobacz też: Nowi Chanowie

Jednym z potomków Chanów którym udało się uciec był Darion. Odbudował on gang, który nazwał Nowymi Chanami. Razem ze swoimi ludźmi opanował Kryptę 15 i zniewolił jej nowych mieszkańców.

Bandyci mający swoją kryjówkę pomiędzy Cienistymi Piaskami a Kryptopolis, również należeli do Nowych Chanów. Jednak w 2242 roku, Darion został zabity przez Dziecko Przeznaczenia a niedobitki Chanów po latach walk zostały wyparte przez RNK na wschód.

Wielcy ChanowieEdytuj

Zobacz też: Wielcy Chanowie

GreatKhans.png

Symbol Wielkich Chanów

Wyparci ze swoich terenów przez RNK, Chanowie wyruszyli daleko na wschód. Dotarli na Pustkowia Mojave, do Bitter Springs.Na przestrzeni dziesięcioleci organizacja ta z gangu stała się plemieniem. Chanowie zaczęli żyć tak jak zwykli mieszkańcy pustkowi, jednak ich podstawowe cele takie jak grabieże oraz brudne interesy pozostały na porządku dziennym.

Ich spokój i rozwój nie trwał długo. W 2278 roku doszło do masakry w Bitter Springs. Siły RNK dokonały masakry mieszkańców, w tym kobiet, dzieci oraz starców. Ci, którzy ocaleli osiedlili się w paśmie górskim Sierra Nevada, w Kanionie Red Rock z dala od cywilizacji.

Spotkali tam Uczniów Apokalipsy, którzy zaoferowali Chanom pomoc medyczną, oraz nauczyli ich tworzenia różnych medykamentów, aby mogli sami sobie poradzić. Jednak Chanowie zamiast leków, zajęli się produkcją narkotyków. Doprowadziło to do powstania stosunków handlowych między nimi, a Bestiami.

Zawiązali także sojusz z Legionem Cezara, licząc na odzyskanie chwały odebranej przez RNK i zemstę na oprawcach. Chanowie myśleli, że ich plemię wejdzie potem nietknięte w skład Legionu, stając się jego elitarnymi oddziałami. W rzeczywistości Cezar po pokonaniu RNK zamierzał wcielić Chanów do Legionu, a ich kobiety uczynić niewolnicami.

WystępowanieEdytuj

Chanowie występują w Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki