Fandom

Krypta

Cieniste Piaski

3381stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Settlement
Cieniste Piaski
Studnia w cienistych piaskach.gif
przywódca

Aradesh
Tandi
Joanna Tibbett
Wendell Peterson
Aaron Kimball
Wycięte.png Starszy Cienistych Piasków

frakcje

Republika Nowej Kalifornii

Cieniste Piaski (ang. Shady Sands) później Republika Nowej Kalifornii (ang. New California Republic) – początkowo mała, samowystarczalna osada rolnicza założona przez Aradesha. Stolica Republiki Nowej Kalifornii.

HistoriaEdytuj

Początkowo mieszkańcy zajmowali się tutaj głównie uprawą roli oraz hodowlą brahminów. Osadę nękali tutejsi najeźdźcy: Chanowie, Żmije oraz Szakale (członkowie wszystkich grup byli niegdyś mieszkańcami Krypty 15, tak samo jak mieszkańcy Cienistych Piasków), w związku z czym miejscowy szef straży Seth zorganizował ludzi aby bronić osady.

Kolejnym problemem nękającym wioskę były radskorpiony, które początkowo atakowały wyłącznie bydło, a później wzięły się za atakowanie ludzi. W obronie przed zewnętrznym światem mieszkańcom pomagał również Ian (w Fallout 1 potencjalny sojusznik), który po tym jak został ranny i przyniesiony do Cienistych Piasków, postanowił się tam osiedlić. Służy pomocą podczas obrony wioski, czasami zaś handluje ze Złomowem i Hub.

Po tym jak Przybysz z Krypty opuszcza Cieniste Piaski na dobre, Aradesh wraz z Sethem wyruszają na zachód w poszukiwaniu Krypty 13. Oboje prawdopodobnie nigdy nie znaleźli krypty i zginęli gdzieś na pustkowiach. Córka Aradesha, Tandi, przejmuje obowiązki po swoim ojcu i pod jej rządami Cieniste Piaski przekształcają się w Republikę Nowej Kalifornii, która jest stolicą federacji miast Północnej Kalifornii, zaś ta z kolei liczy sobie 700,000 mieszkańców i skupia 5 stanów - Shady, Los Angeles, Maxson, Hub i Dayglow.

Porządku w mieście strzeże policja, pod dowództwem szeryfa Dumonta.

MieszkańcyEdytuj

2161Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Mieszkańcy miasta czczą Dharmę: możliwe iż był to założyciel Cienistych Piasków, czyli ojciec/dziadek Aradesha.
  • Na środku Cienistych Piasków stoi kolumna, na której zapisano historie przypominające o nadziei i pokoju. Na jej miejscu powstaje pomnik Przybysza z Krypty, wraz z przejęciem władzy przez Tandi.
  • Nazwa miasta Cieniste Piaski po utworzeniu RNK została zmieniona na Republika Nowej Kalifornii, jednak nadal w powszechnym użyciu była nazwa Cieniste Piaski.

Występowanie Edytuj

Cieniste Piaski pojawiają się w pierwszej części Fallout oraz w Fallout 2 jako Republika Nowej Kalifornii. Wspomniane są w Fallout: New Vegas oraz anulowanym Van Buren.

GaleriaEdytuj

Lokacje w Fallout

Więcej z Fandomu

Losowa wiki