FANDOM

Osada
Cieniste Piaski
Studnia w cienistych piaskach
przywódca

Aradesh
Tandi
Joanna Tibbett
Wendell Peterson
Aaron Kimball
Wycięte Starszy Cienistych Piasków

frakcje

Republika Nowej Kalifornii

zadanie

Porozmawiaj z Katriną
Podnieś poziom rolnictwa w Cienistych Piaskach
Zrekrutuj Iana
Powstrzymaj Radskorpiony
Pomóż uzyskać antidotum
Ulecz Jarvisa z zatrucia jadem radskorpiona
Ocal Tandi z rąk najeźdźców

Cieniste Piaski (ang. Shady Sands) później Republika Nowej Kalifornii (ang. New California Republic) – początkowo mała, samowystarczalna osada rolnicza założona przez Aradesha. Stolica Republiki Nowej Kalifornii.

Historia

Początkowo mieszkańcy zajmowali się tutaj głównie uprawą roli oraz hodowlą brahminów. Osadę nękali tutejsi najeźdźcy: Chanowie, Żmije oraz Szakale (członkowie wszystkich grup byli niegdyś mieszkańcami Krypty 15, tak samo jak mieszkańcy Cienistych Piasków), w związku z czym miejscowy szef straży Seth zorganizował ludzi aby bronić osady.

Kolejnym problemem nękającym wioskę były radskorpiony, które początkowo atakowały wyłącznie bydło, a później wzięły się za atakowanie ludzi. W obronie przed zewnętrznym światem mieszkańcom pomagał również Ian (w Fallout 1 potencjalny sojusznik), który po tym jak został ranny i przyniesiony do Cienistych Piasków, postanowił się tam osiedlić. Służy pomocą podczas obrony wioski, czasami zaś handluje ze Złomowem i Hub.

Po tym jak Przybysz z Krypty opuszcza Cieniste Piaski na dobre, Aradesh wraz z Sethem wyruszają na zachód w poszukiwaniu Krypty 13. Oboje prawdopodobnie nigdy nie znaleźli krypty i zginęli gdzieś na pustkowiach. Córka Aradesha, Tandi, przejmuje obowiązki po swoim ojcu i pod jej rządami Cieniste Piaski przekształcają się w Republikę Nowej Kalifornii, która jest stolicą federacji miast Północnej Kalifornii, zaś ta z kolei liczy sobie 700,000 mieszkańców i skupia 5 stanów - Shady, Los Angeles, Maxson, Hub i Dayglow.

Porządku w mieście strzeże policja, pod dowództwem szeryfa Dumonta.

Mieszkańcy

2161

Ciekawostki

  • Mieszkańcy miasta czczą Dharmę: możliwe iż był to założyciel Cienistych Piasków, czyli ojciec/dziadek Aradesha.
  • Na środku Cienistych Piasków stoi kolumna, na której zapisano historie przypominające o nadziei i pokoju. Na jej miejscu powstaje pomnik Przybysza z Krypty, wraz z przejęciem władzy przez Tandi.
  • Nazwa miasta Cieniste Piaski po utworzeniu RNK została zmieniona na Republika Nowej Kalifornii, jednak nadal w powszechnym użyciu była nazwa Cieniste Piaski.

Występowanie

Cieniste Piaski pojawiają się w pierwszej części Fallout oraz w Fallout 2 jako Republika Nowej Kalifornii. Wspomniane są w Fallout: New Vegas oraz anulowanym Van Buren.

Galeria

Lokacje w Fallout