FANDOM

Lokacja
Czarna Góra
CzarnaGóra
właściciel

Marcus

przywódca

Marcus (pierwszy)
Tabithia

frakcje

Stan Utobithi

Czarna Góra - jedna z lokacji występujących w Fallout: New Vegas. Tutaj znajduje się nadajnik radia Czarna Góra oraz siedziba Stanu Utobithi.

Historia

Przed wojną Czarna Góra była centrum naukowo-badawczym. Obiekt jak i urządzenia elektroniczne przetrwały wojnę nienaruszone, jednak krater na wejściu na górę sugeruje co innego. Personel obiektu zmarł po kilkunastu dniach po wybuchach z powodu silnego promieniowania.

Obiekt pełnił najprawdopodobniej jeszcze jakieś funkcje wojskowe, o czym świadczyć może nieduża odległość od Ukrytej Doliny.

Wpisy z terminala sugerują, że obiekt został najprawdopodobniej przejęty przez Chińczyków. W terminalach na Czarnej Górze znajdują się również pamiętniki personelu obiektu.

W roku 2277 Marcus wraz z grupą supermutantów i Mrocznych (w tym z Tabithią) dotarł do obiektu. Miejsce to było świetne do osiedlenia się z powodu nienaruszonego sprzętu, a wysokie promieniowanie odstraszało ludzi oraz dzikie zwierzęta.

W 2278 roku doszło między nią a Marcusem do sprzeczki o władzę. Rozeszli się. Marcus wraz z pierwszą generacją supermutantów odszedł i założył miasteczko Jacobstown w górach na zachodzie. Tabithia marzyła o stworzeniu utopii dla wszystkich mutantów, której zasady opierały się głównie na naukach Mistrza. Jej obsesją stało się Radio Czarna Góra, w którym cały czas nadawała swoje talk-show, zachęcając wszystkich supermutantów do przyłączenia się do niej. Jest tam przetrzymywany Raul.

Występowanie

Czarna Góra występuje jedynie w Fallout: New Vegas.