FANDOM

Fallout 2 postać
Dziecko Przeznaczenia
Chosen One Car.jpg
Rasa:

Człowiek

Powiązanie:

Arroyo
Nowe Arroyo

Rola:

Postać gracza

Występowanie:

Fallout 2

Wybraniec men.png Kobieta dzikus 1.png
 
Gametitle-FO2.png
Gametitle-FO2.png

Dziecko Przeznaczenia (ang. Chosen One, dosłownie Wybraniec) - główny bohater Fallout 2.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dziecko przeznaczenia jest potomkiem Przybysza z Krypty. Jego matką jest Starsza wioski, a dziadkami Przybysz z Krypty i Pat. Należy do trzeciego pokolenia mieszkańców Arroyo, tak samo, jak jego dziadkowie należeli do trzeciego pokolenia mieszkańców Krypty

Zadanie Edytuj

Dziecko Przeznaczenia od początku życia było wychowywane aby stać się w przyszłości starszym plemienia i przewodzić mu po śmierci starszej. Częścią tych przygotowań były narkotyczne sesje z Hakuninem. Podobnie jak jego matka, aby udowodnić, że jest Dzieckiem Przeznaczenia, bohater musiał przejść przez Świątynię Prób, pełną insektów i radskorpionów. Kiedy Arroyo stanęło w obliczu klęski głodowej i chorób, otrzymał zadanie odnalezienia G.E.C.K. i ocalenia rodzinnej wioski.

Podróż przez pustkowia Edytuj

Podobnie jak swój słynny przodek Dziecko Przeznaczenia odbyło długą wędrówkę przez pustkowia. Poza swoim głównym zadaniem dokonało wielu rzeczy.

W Klamath spędziło niewiele czasu.

W Modoc oczyściło wyjątkową "kuchnię" ze szponów śmierci.

W Kryptopolis przyłączył się do niego John Cassidy.

W Broken Hills odkryło spisek zawiązany przeciwko supermutantom, dzięki czemu zyskało szacunek i zaufanie szeryfa Marcusa, który przyłączył się do niego.

W Krypcie 15 zabiło Dariona uwalniając mieszkańców od tyrani Nowych Chanów i przyspieszyło ekspansję Republiki Nowej Kalifornii na pustkowiach.

W Navarro uwolniło Xarna i naprawiło K-9.

Zagrożenie ze strony Enklawy Edytuj

Ostatecznie Dziecku udało się zdobyć G.E.C.K. ale gdy powrócił do wioski zastał ją zniszczoną. Mieszkańcy zostali porwani przez "ogromne, plujące ogniem ważki" i uprowadzone gdzieś za "wielką wodę". Mieszkańcy byli im potrzebni do przeprowadzania kolejnych eksperymentów z wirusem FEV.

Dzięki staremu tankowcowi udało mu się dostać do głównej siedziby Enklawy - przedwojennego rządu Stanów Zjednoczonych. Dziecko Przeznaczenia uwolniło mieszkańców swojej wioski oraz mieszkańców Krypty 13. Podczas ucieczki doszło do konfrontacji między nim a agentem Secret Service Frankiem Horriganem. W walce z nim pomógł mu oddział Enklawy, który przeszedł na stronę Dziecka. Po śmierci antagonisty wszyscy uciekli z platformy, którą wkrótce zniszczyła eksplozja bomby atomowej.

Dziedzictwo Edytuj

Dzięki pomocy G.E.C.K.'a, mieszkańców Arroyo oraz mieszkańców Krypty 13, Dziecko założyło nowe miasto, Nowe Arroyo. Starsza wioski zaznała spokoju i zmarła kilka miesięcy później, pozostawiając przywództwo nad społecznością dziecku.

Dzięki połączeniu doświadczenia, umiejętności i wiedzy obu grup zamieszkujących miasto powstała silnie rozwijająca się społeczność. Nowe Arroyo stało się kwitnącą oazą na pustkowiach.

Marcus zainspirowany czynami Dziecka Przeznaczenia opuścił Broken Hills tuż po tym jak wyczerpały się tam złoża uranu. Wyruszył na wschód, gdzie założył małą osadę dla supermutantów Jacobstown. Nie powiedział Kurierowi jak dokładnie potoczyły się dalsze losy Dziecka Przeznaczenia.

Dziecko zapadło w pamięć wielu osobom, które wspominają je do końca swojego życia. Tak było w przypadku Klamath Bob'a oraz Kanibala Johnsona.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji gry użyto tłumaczenia Dziecko Przeznaczenia zamiast wierniejszego Wybrańca dlatego, że przydomek ten jest bardziej neutralny płciowo, a gracz wcielić się może zarówno w mężczyznę, jak i kobietę.
  • Dziecko Przeznaczenia posiada takie same grafiki postaci, jak Przybysz z Krypty.
  • Mimo tego, iż gracz może wybrać wiek postaci, kanonicznie jej datą urodzenia jest 23 marca 2221, co oznacza, że podczas akcji gry Fallout 2, Dziecko Przeznaczenia ma 20 lat.

Występowanie Edytuj

Dziecko Przeznaczenia występuje jedynie w Fallout 2, wspomniane zostało natomiast w Fallout: New Vegas.

Postacie gracza w Serii Fallout

Więcej z Fandomu

Losowa wiki