Wikia

Krypta

Fallout: New Vegas

Dyskusja3
3121stron na
tej wiki
Fallout: New Vegas
Vegasokladka
Producent:

Obsidian Entertainment

Wydawca:

Bethesda Softworks (US, UK)
Namco Bandai (EU, AU, NZ)

Data wydania:

2010

Gatunek:

Fabularna gra akcji

Silnik:

Gamebryo

Tryb gry:

Single player

Kategorie wiekowe:

TBA

Platformy:

Microsoft Windows XP/Vista/7,
Xbox 360, PlayStation 3

Nośniki:

Blu-ray disc, DVD

System
Wymagania:

TBA

Gametitle-FNV
Gametitle-FNV

Fallout: New Vegas - najnowsza część serii Fallout. Wydawana jest przez Bethesda Softworks oraz Namco Bandai.

Najczęściej zadawane pytania znajdziesz w Fallout: New Vegas FAQ.

FabułaEdytuj

Zobacz też: Fallout: New Vegas Intro

Fabuła nawiązuje do wydarzeń z Fallout i Fallout 2 oraz Fallout 3.

Gra opowiada o kurierze pracującym dla Mojave Express, który podczas dostarczania jednej z przesyłek zostaje postrzelony w głowę przez tajemniczego mężczyznę. Gracz cudem przeżywa strzał i od tej pory jego głównym zadaniem jest odnalezienie niedoszłego zabójcy. Wie jedyne w co był ubrany.

Akcja toczy się w 2281 roku na Pustyni Mojave, terenach otaczających powojenne Las Vegas. Obszar ten graniczy z obszarem na których rozgrywały się dwie pierwsze części gry Fallout.

O te tereny trwa nieustanna walka pomiędzy Republiką Nowej Kalifornii a Legionem Cezara. Jednak nie tylko te dwie organizacje chcą zdobyć hegemonię na tych terenach. Również formalny właściciel Nowego Vegas, Pan House nie ma zamiaru tolerować nowych gości na swoich ziemiach. Do walki o władzę staje również Benny, który przy pomocy Pana Tak chce namieszać wszystkim w szeregach.

Warstwa technicznaEdytuj

Jest ona bardzo podobna do tej z Fallout 3, ale zaszły pewne zmiany.

Tryb Jestem HardkoremEdytuj

Zobacz też: Tryb Jestem Hardkorem

Oprócz normalnego trybu gry, można wybrać również tryb powodujący, że gra bardziej realnie odwzorowuje warunki przetrwania na postapokaliptycznej pustyni. Dodaje liczne ciekawe mechanizmy rozgrywki. Sprawia on na przykład, że nasza postać musi pić, jeść i spać. Zaniedbywanie tych potrzeb stopniowo zmniejsza współczynniki postaci, aby w końcu doprowadzić do jego śmierci. Innym efektem działania trybu hardcore jest to, że środki lecznicze (np. stimpaki) nie odnawiają nam od razu punktów życia, ale po kilka punktów co sekundę, przez co musimy podejść do zażywania ich bardziej taktycznie.

PostaćEdytuj

Jest obecny system SPECIAL, a profity zdobywa się co 2 poziomy.[1] Powracają też znane z pierwszych dwóch części serii cechy. Perki otrzymujemy jak w poprzedniej części, spełniając określone warunki lub wykonując zadania. Dają nam je też przyłączeni towarzysze.

Zmianą w stosunku do poprzedniczki jest modyfikacja listy umiejętności. Usunięto Broń lekką i Broń ciężką; teraz umiejętność posługiwania się wszystkimi broniami korzystającymi z konwencjonalnej amunicji, została określona mianem Broni palnej, a bronie wybuchowe (jak np. wyrzutnia rakiet czy granatów) przypisane zostały do Materiałów wybuchowych. W miejsce dawnych dwóch umiejętności dodano nową - Sztuka przetrwania. Określa zdolność postaci do wykonywania własnych przedmiotów przy pomocy określonych składników.

V.A.T.SEdytuj

System V.A.T.S nie zmienia się, z wyjątkiem możliwości użycia specjalnych ataków bronią białą i w walce wręcz jak Fore! używając kija golfowego czy Mauler, wykonywany Supermłotem.

Karma i ReputacjaEdytuj

Karma jest obecna, powraca również system Reputacji znany z Fallout 2. Określa on, co myślą o nas poszczególne frakcje czy miasteczka. Wysoka reputacja pozwala liczyć na pomoc określonej grupy, niska natomiast może doprowadzić nawet do ataków bez ostrzeżenia przez wszystkich członków grupy.

Główne frakcje:Edytuj

Pomniejsze frakcje:Edytuj

Twórcy gryEdytuj

Za tworzenie gry odpowiada studio Obsidian Entertainment, założone przez część dawnych twórców oryginalnych Falloutów. Wśród pracujących nad New Vegas znajdziemy m.in. takich znajomych jak: Feargus Urquhart (pracował nad Fallout i Fallout 2), Chris Avellone (jeden z projektantów Fallout 2) oraz J.E. Sawyer (pasjonata serii, pracował przy innych tytułach Black Isle Studios).

Wszyscy ci panowie mieli duży wpływ na anulowanego Van Buren i wchodzili w skład projektantów tejże gry. Część zawartości pochodząca z Van Buren pojawia się w Fallout New Vegas jak choćby postacie np: Arcade Gannon czy społeczności jak Legion Cezara.

DLCEdytuj

Zobacz też: DLC (Fallout: New Vegas)

Firma Bethesda Softworks wypuściła cztery DLC (downloadable content) (z ang. zawartość do pobrania) do gry Fallout: New Vegas tak samo jak było to w przypadku Fallout 3. Są to:

WideoEdytuj

thumb|300px|left|Fallout: New Vegas Trailer

Seria Fallout

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. PlayStation 3 Magazine UK preview, March 2010 issue

Więcej od Wikii

Losowa wiki