Krypta

Fallout 2: A Post Nuclear Role Playing Game

Dyskusja0 Udostępnij

Fallout 2: A Post Nuclear Role Playing Game
Logo Fallout2.png
F2coverpl.jpg
Producent:

Black Isle Studios

Wydawca:

Interplay

Data wydania:

30 września 1998 roku

Gatunek:

cRPG

Silnik:

Fallout engine

Tryb gry:

Jednoosobowy

Kategorie wiekowe:

ESRB: Mature, ELSPA: 15+

Platformy:

Windows, Macintosh

Nośniki:

1 CD

System
Wymagania:

Intel Pentium 90 CPU; Microsoft Windows 95; 16MB RAM; 2x CD-ROM ; DirectX 3.0a; karta video i karta dźwiękowa w 100% kompatybilne z DirectX, mysz w 100% kompatybilna z Microsoft

Wersja beta ikony gry

Gametitle-FO2.png
Gametitle-FO2.png
Fallout 2: A Post-Nuclear Role Playing Game (pol. Fallout 2: Postnuklearna gra RPG) - sequel oryginalnego Fallouta. Wydany w 1998 roku przez Interplay, a stworzony przez nieistniejące już Black Isle Studios. Historia opowiedziana w grze rozpoczyna się 80 lat po fabule pierwszej części Fallouta, a więc w 2241 roku. Twórcy wykorzystali ten sam silnik graficzny, co w pierwszej części, mechanikę gry pozostawiono bez zmian, lecz w znaczący sposób poprawiono działanie i funkcjonalność UI (interfejsu gracza).

FabułaEdytuj

W Arroyo źle się dzieje. Dzieci są chore, bydło zdycha, a rośliny marnieją. Jedynym ratunkiem dla umierającej wioski jesteś ty, Dziecko Przeznaczenia. Musisz odnaleźć Kryptę 13, gdzie znajduje się legendarny GECK, czyli Generator Ekosystemu Cudownej Krainy. Jedyną poszlaką jest kupiec Vic, który przyniósł manierkę z Krypty 13. Przygoda rozpoczyna się przed Świątynią Prób, gdzie musisz udowodnić, że jesteś prawdziwym Dzieckiem Przeznaczenia i wyruszyć w niebezpieczną przygodę, w celu uratowania ginącej wioski.

Tak zaczyna się fabuła Fallout 2.

Gracz musi przejść świątynię prób aby udowodnić że jest Dzieckiem Przeznaczenia, które uratuje swoje plemię przed zagładą. Wkrótce po tym Dziecko zostaje wysłane na poszukiwanie świętego GECKA. Po wielu trudnościach bohater dociera do legendarnej Krypty 13 i zdobywa urządzenie. Po powrocie do domu czeka go niemiłe zaskoczenie. Wioska została zniszczona przez ludzi z organizacji Enklawa. Ci którzy przeżyli zostali porwani do jej tajnej bazy na Pacyfiku. W końcu Dziecku Przeznaczenia udaje z pomocą towarzyszy dostać się na Platformę Wiertniczą. Dochodzi do konfrontacji pomiędzy nim a Frankiem Horriganem. Baza zostaje zniszczona a Dziecko razem z uratowanymi ludźmi i swoimi towarzyszami powraca do domu.

RozgrywkaEdytuj

System SPECIALEdytuj

Zobacz też: SPECIAL

Wprowadzenie Edytuj

System kreacji bohatera w Fallout 2 tak jak w poprzedniej części opiera się na tzw. SPECIAL będącym akronimem od Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, and Luck (Siła, Percepcja, Wytrzymałość, Charyzma, Inteligencja, Zręczność oraz Szczęście). Każda z siedmiu podstawowych charakterystyk ma wpływ na określoną grupę umiejętności i perki, jakie może zdobyć postać.

UmiejętnościEdytuj

W grze występuje 18 umiejętności, z których każda ma wartość z zakresu od 0 do 300%. Początkowa wartość umiejętności jest zależna od charakterystyki postaci, jednak wraz z rozwojem BG może się ona zwiększać. Na początku rozgrywki możliwe jest „oznaczenie” trzech umiejętności, co sprawia, że są one rozwijane z dwukrotną szybkością; liczba umiejętności, w których specjalizuje się bohater, może zostać zwiększona przez wybranie odpowiedniego perka.

Rozwój umiejętności jest również możliwy przez trening u poszczególnych bohaterów niezależnych, a także czytanie odpowiednich książek, jednak w tym przypadku efekt ten zanika, gdy postać ma już znaczną wiedzę na dany temat (wartość procentowa przekracza 95). To, jak wysokie wartości umiejętności może uzyskać bohater, jest zależne od charakterystyk postaci, na przykład postać z niską Inteligencją nie będzie w stanie rozwinąć umiejętności Nauka w tak dużym stopniu jak postać z wysoką wartością tej charakterystyki.

Poziom części umiejętności może być zwiększany po zaopatrzeniu postaci w odpowiedni przedmiot (na przykład używanie elektronicznego wytrychu znacząco wpływa na Otwieranie zamków), a także poprzez zażycie chemicznych środków stymulujących. Im wyższy poziom umiejętności, tym większa szansa na sukces w jej wykorzystaniu, jednak wzrost wartości procentowej powoduje także konieczność wydawania większej ilości punktów umiejętności na dalszy rozwój.

Cechy i profityEdytuj

W czasie tworzenia postaci gracz może wybrać 2 dodatkowe cechy swojego bohatera, które mają szczególny wpływ na rozgrywkę. Każda z cech zawiera zwykle jedną wadę i zaletę jej posiadania np. Szybki cyngiel sprawia, że korzystanie z broni palnej wymaga jednego punktu akcji mniej, ale jednocześnie uniemożliwia korzystanie z precyzyjnego celowania. Wybrana na początku gry cecha nie może zostać zmieniona w sposób inny niż za pomocą perka Mutacja.

W przeciwieństwie do cech, perki nabywa się w czasie rozgrywki, a wraz z rozwojem postać posiada ich co raz więcej. Możliwość wyboru perka pojawia się co 3 poziomy wraz z awansem postaci (w przypadku, gdy gracz wybrał cechę Kujon co 4 poziomy), a każdy z nich zapewnia dodatkowe korzyści (odmiennie niż Cechy, perki nie przewidują negatywnych efektów)

ZadaniaEdytuj

Zobacz też: Lista zadań w Fallout 2

MuzykaEdytuj

Zobacz też: Fallout 2 - Ścieżka dźwiękowa.

Ścieżka dźwiękowa dla gry Fallout 2 została skomponowana przez Marka Morgana. Częściowo wykorzystano też niektóre utwory z poprzedniej części gry.

TwórcyEdytuj

Zobacz też: Credits.txt (Fallout 2)

OcenyEdytuj

Fani gry są podzieleni co do opini na jej temat. Jej przeciwnicy zarzucają zbyt dużą ilość odniesień do dzisiejszej pop kultury. Jednak jej zwolennicy uznają to za duży plus. Tak samo jak jej podejście do niektórych spraw: prostytucji, narkotyków, alkoholu oraz kwesti moralnych. W niektórych krajach grę ocenzurowano a nawet nie dopuszczono do sprzedaży. Inną ważną rzeczą nad którą toczyły się dyskusje było przesadzone zdaniem niektórych poczucie humoru.

Mimo tego Fallout 2 jest uważane przez krytyków oraz wielu fanów za jedną z najlepszych gier RPG wszech czasów oraz za najlepszego do tej pory Fallouta. Wielu fanów krytykujących Bethesdę zarzuca jej że wydając Fallout 3 odeszła od koncepcji Fallouta jaką zapoczątkował Fallout 2.

Zobacz teżEdytuj

GaleriaEdytuj

Seria Fallout