Fandom

Krypta

Fallout 2 Intro

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

PiosenkaEdytuj

Na początku intra leci piosenka "A Kiss To Build A Dream On" Louis'a Armstronga.

TekstEdytuj

Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia.

Koniec świata nastąpił niemal dokładnie według przewidywań. Zbyt liczna populacja, za mało miejsca i surowców naturalnych. Szczegóły nie są istotne. Powody - jak zwykle, typowo ludzkie.

Niemal całe życie na Ziemi zostało unicestwione. Niszczycielska siła atomowej iskry skrzesanej przez ludzkie ręce szybko wymknęła się spod kontroli. Kolumny radioaktywnego ognia przetoczyły się przez świat. Kontynenty zostały spowite przez płomienie i połknięte przez wrzące oceany. Ludzie wyginęli niemal całkowicie, a ich duchy stopiły się z falą promieniowania, która pokryła całą Ziemię.

Cisza i mrok opanowały planetę, rządząc niepodzielnie przez wiele lat. Tylko nieliczni przetrwali zagładę. Niektórzy zdołali znaleźć bezpieczne schronienie w ogromnych, podziemnych Kryptach. Gdy wielka ciemność przeminęła, drzwi Krypt zostały otwarte, a ich mieszkańcy wrócili na powierzchnię, by rozpocząć nowe życie.

Jedno z plemion północy utrzymuje, że wywodzi się od mieszkańca właśnie takiej Krypty. Twierdzą, że ich przodek, znany jako "Przybysz z Krypty", ocalił kiedyś świat od wielkiego zła. Według ich legendy, zło podniosło głowę daleko na południu, niszcząc wszystko, czego dotknęło, przemieniając ludzi w bestie. Tylko dzięki męstwu Przybysza z Krypty, zło zostało unicestwione. Ale wielki czyn pociąga za sobą wielkie ofiary. By ocalić ludzkość musiał poświęcić siebie i wielu ze swych przyjaciół.

Gdy wreszcie powrócił do domu, o bezpieczeństwo którego tak zaciekle walczył, został wypędzony. Wygnany. Broniąc ludzi przed tym, czego tak się bali, stał się w ich oczach kimś innym... nie był już ich bohaterem.

Porzucony przez swój lud, wyruszył na Pustkowie. Udał się na północ, aż dotarł do wielkich kanionów. Tam założył niewielką osadę, Arroyo, w której spędził resztę swych dni. Tak oto, przez wiele pokoleń od dnia założenia, Arroyo rozwijała się w pokoju, oddzielona od zewnętrznego świata przez przepastne kaniony. To dom. Twój dom.

Ale blizny pozostawione przez wojnę jeszcze się nie zagoiły. A Ziemia nadal nie zapomniała...

Wersja alternatywnaEdytuj

W plikach gry znaleźć można również trochę inną wersję powyższego tekstu:

Drugi akapit zaczyna się od:

W roku 2077 niemal całe życie na Ziemi zostało unicestwione.

Ostatni akapit brzmi zaś:

Ale blizny pozostawione przez wojnę jeszcze się nie zagoił. Rany były głębokie, o czym wkrótce przekona się Arroyo. Życie w tej małej wiosce zmieni się bezpowrotnie...

Więcej w Fandom

Losowa wiki