Fandom

Krypta

Fallout 3 FAQ

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szczegóły wydaniaEdytuj

WydanieEdytuj

Kto tworzy i wydaje Fallouta 3?Edytuj

Fallout 3 jest tworzony przez Bethesda Game Studios, a wydaje go Bethesda Softworks[1].

Kto wyda grę poza USA?Edytuj

  • Czechy - Cenega
  • Estonia - 1c
  • Łotwa - 1c
  • Litwa - 1c
  • Polska - Cenega
  • Rosja - 1c
  • Słowacja - Cenega

Data wydaniaEdytuj

Kiedy wydadzą Fallouta 3?Edytuj

Gra została wydana w USA 28 października 2008, w Europie (w tym w Polsce) premiera nastąpiła 31 października 2008 roku.

Czy przewidziano wersję demo?Edytuj

Na razie nie wiadomo. Chociaż Fallout i Fallout Tactics (lecz nie Fallout 2) miały wersje demo, to gry z serii Elder Scrolls takowych nie posiadały.

Czy demo czasem nie przeciekło?Edytuj

Najprawdopodobniej myślisz o tech demo Van Burena, anulowanym Fallout'cie 3 tworzonym przez Black Isle Studios.

Czy będzie trailer?Edytuj

Kinowy trailer-teaser jest dostępny na oficjalnej stronie Fallouta 3[2].

PlatformyEdytuj

Na jakich platformach zostanie wydany?Edytuj

Gra została wydana na PC i konsolach Xbox 360, PlayStation 3[3].

Gra będzie przerabiana z konsol na PC'ty czy vice versa?Edytuj

Fallout 3 został stworzony od zera dla obu platform.

Czy będzie wersja na Mac'i?Edytuj

Wersja na Mac'i będzie dostępna jeżeli wydawca gier na Macintosh'e będzie zainteresowany dystrybucją. Według Lindsay Muller'a, reprezentanta działu marketingu Bethesda Softworks:

Jest to możliwe jeżeli będzie wystarczająco duży odzew i jeżeli dostaniemy propozycje od takich dystrybutorów jak Macsoft lub Aspyr. Więc jeżeli chcecie Fallouta 3 czy jakąkolwiek z naczych gier wydaną na Mac'a, to skontaktuje cię z którymś z dystrybutorów.[4].

RozgrywkaEdytuj

SPECIALEdytuj

Czy będzie użyty system SPECIAL?Edytuj

Tak, SPECIAL będzie użyty.

Czy główne staty będą takie same?Edytuj

Główne statystyki pozostaną takie same, inaczej system nie mógłby być nazwany SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck). Jednak na jedynym zrzucie ekranu z charakterystyk postaci było widać, że statystyki są o wiele mniejsze niż w innych grach z serii. WFallout, Fallout 2, Fallout Tactics i Van Buren, było dostępne 40 punktów postaci (lub 47 jeżeli miałeś traita utalentowany) do rozdzielenia pomiędzy statystyki (wszystkie 7 zaczynało się od 5 i miałeś dodatkowe 5 punktów na podział). Na zrzucie, postać gracza miała jedynie 33 punkty.

Jakie będą umiejętności w Fallout 3?Edytuj

Będzie 14 umiejętności w Fallout 3 (W Fallout, Fallout 2 i Fallout Tactics było 18). Do tej pory wymieniono:

Co z profitami?Edytuj

Nie wiadomo które profity będą w grze. Jedyne co wiemy, to to, że będziemy dostawać perki co poziom, a nie tak jak w innych grach serii co 3 poziomy.

Jakie będzie ograniczenie poziomu?Edytuj

Ograniczenie poziomu będzie do 20.

WalkaEdytuj

Czy walka będzie w turach czy czasie rzeczywistym?Edytuj

W przeciwieństwie do Fallout i Fallout 2, które były turowe, i Fallout Tactics, który pozwalał ci wybierać pomiędzy walką turową a w czasie rzeczywistym bez aktywnej pauzy, Fallout 3 wykorzystuje czas rzeczywisty z rozbudowaną pauzą.

Co to jest V.A.T.S.?Edytuj

Vault-Tec Assisted Targeting System (Dosłownie: System Namierzania Wspomagany przez Vault Tec), albo w skrócie V.A.T.S. jest systemem aktywnej pauzy. W trakcie używania V.A.T.S., walka w czasie rzeczywistym jest zatrzymana. Różne działania wymagają punktów akcji, a używając V.A.T.S. gracz i BN mogą celować w części ciała, okaleczając wybrane części ciała przeciwnika.

HistoriaEdytuj

MiejsceEdytuj

Kiedy będzie rozgrywana akcja Fallouta 3?Edytuj

Gra rozpocznie się w 2277, dokładnie 200 lat po Wielkiej Wojnie, 116 lat po Fallout a 36 lat po Fallout 2[3].

Jakie będzie główne zadanie?Edytuj

Główne zadanie będzie się skupiać wokół twojego ojca, który w tajemniczych okolicznościach zniknął z Krypty 101, a twoim zadaniem jest dowiedzieć się, czemu zaginął i odkryć gdzie się podziewa[5].

Gdzie gra będzie się rozgrywać?Edytuj

Fallout 3 będzie się rozgrywać na wschodnim wybrzeżu USA, głównie w Waszyngtonie i jego okolicach w Virginii i Maryland[3].

W trakcie swej wyprawy młody mieszkaniec Krypty 101 napotka starożytne budowle sprzed czasów Wielkiej Wojny, takie jak Kapitol, Pomnik Jeffersona czy zniszczony Pomnik Waszyngtona w ruinach Waszyngtonu. Centrum cywilizacji w byłej stolicy jest Rivet City, leżąca wewnątrz i naokoło rozbitego transportowca [3]. Inne osady do Megatona, Springvale, Tenpenny Tower i Paradise Falls[6]. Oprócz Krypty 101, będzie można odwiedzić również m.in. Kryptę 106 i Kryptę 92.

KanonEdytuj

Czy Fallout Tactics i Fallout: Brotherhood of Steel będą traktowane jako kanoniczne?Edytuj

Bethesda nie traktuje zdarzeń z Fallout Tactics i Fallout: Brotherhood of Steel jako kanoniczne[7].

Czy Van Buren będzie traktowany jako kanoniczny?Edytuj

Nie wiadomo czy Van Buren, anulowany Fallout 3 tworzony przez Black Isle Studios będzie traktowany jako kanoniczny, jednak jest to mało prawdopodobne.

SupermutantyEdytuj

Czy super mutanty wystąpią w Fallout 3?Edytuj

Tak, super mutanty wystąpią w Fallout 3, według według czerwcowego wydania Game Informera[3].

Ale one są kompletnie niepodobne! Czemu nie wyglądają jak te stare?Edytuj

Dokładnie, supermutanty z Fallout 3 nie są zbyt podobne do tych z pierwszych 2 części Fallouta. Brakuje im zgarbionej postury, nienaturalnie rozrośniętych tkanek, no i są mniej masywne. Należy zaznaczyć, iż mutanty z Fallout Tactics również nie były zbytnio podobne do tych z Fallout i Fallout 2. Ponieważ obrazki z Game Informer'a pochodzą z wczesnej fazy produkcji, ich wygląd może się w każdej chwili zmienić.

Co one robią na wschodnim wybrzeżu? Czy one nie powinny być w Kaliforni?Edytuj

Według zakończenia Fallouta , większość supermutantów uciekła na wschód po śmierci Mistrza. Po 115 latach jest całkiem możliwe, że niektórym udało się dotrzeć na wschodnie wybrzeże

Śmierć Mistrza była pierwszym krokiem ku jego szalonemu planu, lecz dopiero zniszczenie kadzi neutralizuje problem supermutantów. Bez możliwości rozmnażania, armia mutantów ucieka na wschód, za ziemię niczyją.

Czy to znaczy że nie są sterylne?Edytuj

Nie, mutanty są z pewnością sterylne.

ŹródłaEdytuj

  1. Bethesda Softworks
  2. Oficjalna strona Fallouta 3
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Magazyn Game Informer, wydanie Czerwiec 2007
  4. Temat na forum Bethesda'y
  5. Fallout 3 Developer Q&A w magazynie Critical Hits
  6. Fallout 3 Fist Look w Gamespocie
  7. Zapowiedź Fallout 3 na GameSpy

Więcej w Fandom

Losowa wiki