FANDOM

lokacja
Góra Cheyenne
Góra cheyenne mapa.jpg
przywódca

Kalkulator

frakcje

Siły Zbrojne Stanów Zjednoczonych (przed wojną)
Armia Kalkulatora

Góra Cheyenne - góra pod którą znajdowała się Krypta 0, będąca siedzibą Kalkulatora.

HistoriaEdytuj

W drugiej połowie dwudziestego wieku, Siły Zbrojne Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej stworzyły pod Górą Cheyenne, zlokalizowaną w paśmie Gór Skalistych przecinających stan Colorado, ogromy schron przeciw atomowy. Stanowić miał główne centrum dowodzenia połączonych sił zbrojnych USA na wypadek ewentualnego konfliktu nuklearnego z ówczesnym Związkiem Radzieckim. Schron był zbudowany na tyle solidnie, aby mógł wytrzymać bezpośrednie trafienie głowicą atomową. Dodatkowo instalację chroniło 600 m, granitu z której zbudowana jest sama góra.

Przed Wybuchem Wielkiej Wojny Centrum Operacyjne Góry Cheyenne mieściło cztery dowództwa armii USA: North American Areospace Defence Command (NORAD), United States Nothern Command (USNORTHCOM), United States Strategic Command (USSACCOM) oraz Air Force Space Command (AFSPC).

W roku 2054 wraz ze znacznym wzrostem napięcia na arenie międzynarodowej, w USA rusza program Projekt Safehouse, który miał za zadanie budowę schronów zwanych Kryptami mającymi chronić ludzi na wypadek globalnego konfiktu nuklearnego. To prawdopodobnie w tym czasie zaplanowano umieszczenie w Górze Cheyenne dodatkowych instalacji, mających się w przyszłości nazwać Kryptą 0.

Mini-FOV Logo.png Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

W Fallout Tactics pod Górą Cheyenne miała się mieścić Krypta 0, stanowiąca centrum sieci schronów na obszarze USA. Jednak w projekcie Van Buren, kiedy wybuchła Wielka Wojna Centrum Operacyjne Góry Cheyenne stało się jednym z priorytetowych celów rakiet transkontynentalnych. Nie sprawdziły się zapewnienia z przed wojny o nietykalności schronu i w wyniku bombardowania wiele sekcji centrum zostało doszczętnie zniszczonych, tworząc wielki dymiący i silnie napromieniowany Krater. Dało to w tym miejscu początek populacji istot zwanych Świecącymi Ghulami.

WystępowanieEdytuj

Góra Cheyenne pojawiła się w Fallout Tactics a w anulowanym Van Buren w jej miejscu miał się pojawić napromieniowany krater.

Misje w Fallout Tactics

Więcej z Fandomu

Losowa wiki