Grubas - ręczna wyrzutnia miniaturowych bomb atomowych.

Opis

Grubasa można znaleźć w różnych miejscach w grze. Ze względu na ładunek jądrowy, jest zdecydowanie najsilniejszą bronią w grze, idealny na pozbycie się wielu ciężko opancerzonych wrogów. Zasięg Grubasa jest szacowany na ok. 150 metrów i nie poleci on dalej wystrzelony w powietrze.

Należy zauważyć, że Miniatomówka jest bardzo ciężka, więc jeśli po prostu zostanie wystrzelona w linii prostej, to spadnie po mniej niż kilkudziesięciu metrach i wybuchnie (tworząc mały grzyb jądrowy). Aby uzyskać najlepsze wyniki, Grubas powinien być opalany przy wysokim poziomie umiejętności (co automatycznie kompensuje trajektorię pocisków w dół i pozwala na dalsze strzały).

Lokacje

Warianty

  • Eksperymentalny MIRV - destrukcyjna broń pozwalająca wystrzelić aż 8 Miniatomówek. Powoduje to iż jest to świetna, lecz bardzo droga broń.

Kontrowersje

  • Nazwa i wygląd nawiązują do Grubasa, bomby atomowej zrzuconej na Nagasaki. Z tego powodu, w japońskiej wersji gry, broń nazywa się Nuka Launcher. Wycięto również Burke'a i misję Siła Atomu.

Ciekawostki

  • Grubas nawiązuje funkcjonalnością i wyglądem do M-388 Davy Crockett, małej wyrzutni atomowej.

Występowanie

Grubas występuje w Fallout 3 oraz Fallout: New Vegas.

Broń w Fallout 3