Fandom

Krypta

Harold

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Harold
HaroldF1.png
Rasa:

Człowiek (pierwotnie)
Mutant

Lokacja:

Hub
Gecko
Los
Oaza

Występowanie:

Fallout
Fallout 2
Fallout 3
Fallout: Brotherhood of Steel
Fallout: Brotherhood of Steel 2
Van Buren

Wspomniany w:

Fallout Online

Harold - wyjątkowa postać w fabule Fallouta, jednak nie odgrywa w niej ważnej roli.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Harold urodził się w 2072 roku, początkowo był mieszkańcem Krypty 29, z której wyruszył w 2090, aby rozpocząć udaną karierę kupca, podróżując przez pustkowia. Gdy w końcu został liczącą się osobą w Hub, zwrócił uwagę na coraz częstsze ataki mutantów na jego karawany. Postanowił coś z tym zrobić.

Ekspedycja do MariposyEdytuj

Razem z grupą podróżników (m.in. Richardem Greyem, lekarzem żyjącym w Hub, który był równie zaniepokojony dziwnymi mutantami) tropił populację mutantów i ostatecznie odnalazł ich źródło: starą bazę wojskową Mariposa rodzącą ich ogromne liczby.

W środku większość członków wyprawy została zabita przez mutantów zamieszkujących bazę, a także przez jej zautomatyzowane systemy bezpieczeństwa. Harold, Richard i kilku innych dotarło dość daleko w głąb bazy, gdzie odnaleźli ogromne kadzie dziwnej, gęstej substancji. Grey został strącony do kadzi przez dźwig, gdzie, jak przypuszczał Harold, zginął. Harold zaś został pozbawiony przytomności. Obudził się po jakimś czasie na pustyni, gdzie już zaczynał ulegać mutacji. Został odnaleziony przez karawanę i powrócił do Hub, gdzie od tej pory żył w nędzy.

Życie w HubEdytuj

Przybysz z Krypty spotkał go po raz pierwszy w Starym Mieście w Hub. Stare Miasto było siedzibą biedoty, a także nieznacznej populacji ghuli. Harold żył jako żebrak. W zamian za pieniądze, Harold dzieli się z Przybyszem z Krypty sporą ilością informacji, dotyczących głównie Bazy Wojskowej Mariposa i Richarda Greya, a także pewnego Szpona Śmierci mającego kryjówkę nieopodal Hub.

Życie w GeckoEdytuj

Wiele lat później Dziecko Przeznaczenia, wnuk Przybysza z Krypty, napotkał Harolda w Gecko, mieście ghuli na wschód od Kryptopolis. Po zniszczeniu Hub przez uchodzącą armię mutantów oraz zniszczeniu Nekropolis, większość ghuli z tych miast przesiedliło się daleko na północ, w rejon starej elektrowni jądrowej zbudowanej przez Poseidon Oil przed Wojną. Normalni ludzie nie przeżyliby w tych warunkach ze względu na promieniowanie, ale dla ghuli było ono wręcz przyjemne. W chwili przybycia Harolda elektrownia była zarządzana niebezpiecznie głupio. Harold szybko przejął kierownictwo od niekompetentnych (choć o dobrych intencjach) przywódców Gecko i przywrócił reaktor do jako takiego stanu. Gdzieś pomiędzy spotkaniem z Przybyszem z Krypty w Fallout 1 a spotkaniem z Wybrańcem w Fallout 2, z boku głowy Harolda wyrosło niewielkie drzewko (które nazwał Bob,a z Dzieckiem przeznaczenia zażartował, że nazywa je Herbertem). Kiedy Wybraniec przybył do Gecko, Harold poprosił go o pomoc przy naprawie reaktora.

OazaEdytuj

W Fallout 3 "Bob" gałąź w jego głowie, zmieniła się w drzewo, przez co Harold jest obiektem kultu mieszkańców okolicy, niestety sytuacja ta niezbyt przypadła do gustu Haroldowi i ten pragnie umrzeć, jednak Harold może pomóc odbudować zniszczone Stołeczne Pustkowia, jeżeli gracz spowoduje jego rozrost.

Natura Harolda Edytuj

Dla niewprawionego oka Harold wygląda na pospolitego, starego ghula. Jednak tak nie jest. Ghule powstają na skutek dużego napromieniowania, zaś Harold jest wytworem FEV. Nie, nie jest supermutantem, ale skutkiem unikalnego połączenia stałego napromieniowania o niskim natężeniu, pośredniego wystawienia na działanie FEV (choć właściwie nie wiemy w jaki sposób Harold został zainfekowany FEV po utracie przytomności) i sporej dozy przypadku. Nie jest ghulem, z pewnością nie jest też supermutantem. Cytując Tima Caina, "Harold jest wyjątkowy."

Występowanie Edytuj

Harold pojawił się w Fallout, Fallout 2, Fallout 3 oraz jako ukryta grywalna postać w Fallout: Brotherhood of Steel. Głos w pierwszych dwóch grach podkładał pod niego Charles Adler. W Fallout 3 pojawił się jako obiekt kultu okolicznych mieszkańców, gdyż "Bob", początkowo niewielka gałąź w jego głowie, zmienił się w drzewo, przez co Harold nie może się poruszać. Miał się także pojawić w Van Buren, anulowanym projekcie Black Isle oraz anulowanym Fallout: Brotherhood of Steel 2. Kościół Harolda miał występować w anulowanym Fallout Online.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki