Fandom

Krypta

Kalkulator

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Postać
Kalkulator
Komputer kalkulator.jpg
Rasa:

Komputer

Powiązanie:

Krypta 0

Rola:

Komputer zarządzający

Lokacja:

Krypta 0

Występowanie:

Fallout Tactics

Zadania:

Jama Kalkulatora

To ja kalkulator.jpg

Kalkulator - główny komputer zarządzający, wchodzący w skład kompleksu Krypty 0, posiadający sztuczną inteligencję. Główny przeciwnik w Fallout Tactics.

HistoriaEdytuj

Kalkulator został stworzony do kontroli systemów Krypty 0. W przeciwieństwie do komputerów typu ZAX , nie jest prawdziwą sztuczną inteligencją, a raczej cyborgiem, ponieważ jest połączony z kilkoma ludzkimi mózgami.

Zgodnie z oficjalnymi informacjami, przewaga Kalkulatora nad zwykłymi komputerami wynika z posiadania elektroorganicznego terminalu łączności. Testy wykazały, że procesor główny może wykonywać wiele zadań i otrzymywać dane z pseudo – kriogenicznych mózgów, przechowywanych w natlenionych zbiornikach. Początkowo były to mózgi gryzoni doświadczalnych, które następnie zostały zastąpione przez mózgi ludzkie, będące odżywiane specjalnie opracowanymi pokarmami. Pomagają one głównemu procesorowi kalkulatora w zarządzaniu Kryptą 0. Zajmują się produkcją i rozdziałem żywności, protokołami Robotów pacyfikacyjnych i systemami obronnymi Krypty 0 .

Mózgi zostały pobrane od grupy specjalnie wyselekcjonowanych przez komitet geniuszy.

Ta sieć neuronowa miała wesprzeć także główną funkcję Krypty 0, a mianowicie odrodzenie ludzkości po wojnie. Kiedy temperatura, poziom promieniowania oraz ilość trucizn powróci do dopuszczalnego poziomu Krypta 0 automatycznie uruchomi protokół Exodus, który rozpocznie integrację wszystkich mieszkańców krypt na planecie.

Nieszczęśliwie dla mieszkańców Krypty 0, Kalkulator przestał wykonywać swoje funkcje. W skutek obcięcia przed wojną kosztów na systemy zabezpieczające oraz późniejszych uszkodzeń wywołanych bombardowaniem nuklearnym maszyna oszalała. Kierując się sztywnymi procedurami nie mógł się dostosować do nowej powojennej rzeczywistości: zabił niemal wszystkich mieszkańców schronu, po czym rozpoczął budowę wielkiej armii robotów, polującej na wszelkie formy życia na pustkowiach.

Kalkulator i jego armia została ostatecznie pokonana przez wschodni odłam Bractwa Stali.

WystępowanieEdytuj

Kalkulator występuje wyłącznie w Fallout Tactics, gdzie jest głównym wrogiem Bractwa.

GaleriaEdytuj

Antagoniści w Serii Fallout

[[Kategoria:

Misje w Fallout Tactics

Więcej w Fandom

Losowa wiki