FANDOM

Kraj
Kanada
Kanada.png
Stolica:

Toronto

Wspomniane w:

Fallout
Fallout 3
Fallout Extreme
Biblia Fallouta
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Kanada - przedwojenne państwo, leżące na północ od Stanów Zjednoczonych.

HistoriaEdytuj

Kanada uzyskała autonomię od Wielkiej Brytanii w 1867 roku, międzynarodową i dyplomatyczną niepodległość otrzymała dopiero 1931. Kanada przewyższa powierzchnią USA, chociaż żyje tam dziesięciokrotnie mniej ludzi. W 2059 roku, w trakcie wojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, ustanowiona zostaje Linia Frontu Anchorage powodująca wzrost napięć pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Kanadą, ponieważ Stany Zjednoczone próbują wywrzeć presję na Kanadę, aby ta pozwoliła jednostkom amerykańskim pilnować rurociągu alaskijskiego.

W 2066 roku, pierwsze oddziały amerykańskie wkraczają na terytorium Kanady, mimo braku zg
Pokój.png

Niesienie pokoju w Kanadzie

ody od władz Kanadyjskich.

W Styczniu 2076 roku Kanada zostaje w pełni zaanektowana przez Stany Zjednoczone. Kanadyjscy protestujący i buntownicy zostali rozstrzelani na miejscu, a Rurociąg Alaskański roi się od amerykańskich wojsk. Obrazy okrucieństw docierają do społeczeństwa Stanów Zjednoczonych, powodując dalsze zamieszki i protesty.

23 października 2077, Kanada jak i cała reszta świata zostaje zniszczona przez bomby atomowe. Jako że na terenie Kanady nie było żadnych Krypt, większość mieszkańców albo zginęła albo zmieniła się w ghule. Wiele z nich żyje w ruinach dawnej stolicy Ronto.

CiekawostkiEdytuj

  • W FT istnieje lokacja Kanadyjska inwazja gdzie grupa dzikusów kryje się i oczekuje inwazji Kanadyjczyków
  • W tej samej grze istnieje lokacja Odtworzenie inwazji, w której to grupa ludzi co roku kreśli linię na ziemi i przekracza ją, upamiętniając w ten sposób amerykańską inwazję na Kanadę.

Znani KanadyjczycyEdytuj

Przedwojenne państwa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki