Krypta

Karabin Gaussa (Fallout 3)

Dyskusja0 Share

Fallout 3 weapons
Karabin Gaussa (Fallout 3)
Karabin gaussa.png
Skill:

Broń energetyczna

Obrażenia:

100

Crit % mult:

5

Crit dmg:

50

PA:

38

Item HP:

1500

Rodzaj Ammo:

Ogniwo termojądrowe

Magazynek:

1

Rozrzut:

0

Waga:

12

Wartość:

500

Base id:

xx00C07Dxx000000
xx003A04xx000000
(sim version)

Gametitle-FO3 OA.png
Gametitle-FO3 OA.png

Karabin Gaussa - jest jednym z najmocniejszych karabinów w DLC do Fallout 3 pod tytułem Operacja Anchorage. Karabin używa serii elektromagnetycznych pól aby rozpędzać pociski do olbrzymich prędkości. Jego zasięg, celność są praktycznie niezrównane. Karabin ten ma efekt "obalania", który przy krytycznym ataku obali przeciwnika na ziemię.

Ten karabin wymaga ładowania przez użytkownika Ogniw Termojądrowych, które są potrzebne do namagnesowania każdego standardowego pocisku 2mm. Pociski te są wcześniej ładowane do broni. Znajdują się w magazynku przyłączonym do bocznej części karabinu.

LokacjaEdytuj

Po ukończeniu Symulacjii Odzyskania Anchorage uzyskasz dostęp do zbrojowni VSS, która znajduję się po drugiej stronie korytarza z pokoju symulacji. Tam znajdziesz Scoped Gauss Rifle.

NaprawaEdytuj

Wersja z Stołecznych Pustkowi, oraz wersja z symulacji może być naprawiona przez karabin z symulacji. Tylko jedna kopia wersji z symulacji może zostać zdobyta poprzez trik z Gary'm 23. Wszystkie przedmioty zdobyte poprzez trik z Gary'm 23 są w idealnym stanie i w takim zostaną bez względu jak często ich używasz.

Ta broń może być całkowicie naprawiona dzięki NPC o imieniu Haley, ale musisz posiadać Point lookout DLC.

Informacje OgólneEdytuj

Plik:The Shot.jpg
  • Czasami zauważysz, że pocisk wystrzelony z Gauss Rifle po prostu przelatuje przez przeciwnika, przez co alarmuje go o twojej obecności. Jest to spowodowane tym że pocisk wystrzelony z Gauss Rifle zawsze uderza troszkę wyżej i na prawo o d miejsca do którego celujesz. Ten fakt może być uniknięty przez celowanie troszkę niżej i bardziej w lewo. Celowanie w V.A.T.S. nie powoduje tego problemu.
  • Karabin który znajdujesz w zbrojowni VSS nie może być używany przez kompanów, jednakże ten z symulacji może.
  • Pocisk po trafieniu w cel eksploduje zadając tym samym troszkę obrażeń. Kiedy wycelujesz w ziemię pod tobą i strzelisz otrzymasz lekkie obrażenia.
  • Jeżeli posiadasz neutralna, albo pozytywną Karmę, kiedy zabijesz się strzelając w ziemię pod tobą, otrzymasz negatywną Karmę.
  • Efekt powalenia jest mocniejszy niż z Karabin Victory.
  • Efekt powalenia jest tak samo efektywny na każde stworzenia, bez różnicy czy to jest Ghul czy Super Mutant Behemot.
  • Kiedy jesteś w V.A.T.S., strzały oddane w nogi przeciwnika będą zadawać większe obrażenia, niż w głowę. Jest to spowodowane dziwną naturą tej broni.
  • Na wysokim poziomie umiejętności Broń energetyczna ta broń może konkurować nawet ze Straszliwą Strzelbą, tym samym stając się najsilniejszą bronią w grze Fallout 3.
  • W Symulacjii Odzyskania Anchorage Ogniwo termojądrowe jest bardzo ograniczone, przez co znaleźć można je tylko w pojedynczych sztukach (zazwyczaj obok zasobników z amunicją). Mimo tych ograniczeń, Gauss Rifle robi ze snajperskiego ekwipunku (to jest Karabin snajperski oraz 19 pocisków .308) rzecz raczej zbyteczną.
  • Naboje które ta broń wystrzeliwuje znajdują się w magazynku po prawej stronie broni. Wszystkie Ogniwa Termojądrowe są wykorzystywane do ładowania każdego strzału.
  • Gauss Rifle który zdobywasz w symulacji, jest praktycznie niezniszczalny.

BugiEdytuj

  • Czasami pociski wystrzelone z Gauss Rifle przelatują przez przeciwnika, nie zadając mu obrażeń tylko alarmując go i jego kompanów.
  • Strzelając podczas ruchu w 3-ciej osobie, broń może zawisnąć w miejscu i pozostać nieruchoma w powietrzu, podczas gdy postać trzyma niewidzialny karabin. (Zdarzyło się w Megatonie mając na sobie Winterized T-51b Power Armor)
  • Podczas używania V.A.T.S., gracz może zniknąć podczas sceny VATS, lecz nie ma to wpływu na dalszą grę.

WystępowanieEdytuj

Karabin Gaussa występuje jedynie w Fallout 3.

Operacja Anchorage (DLC)