Fandom

Krypta

Katedra

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Fallout location
Kryjówka Mistrza
Icon building.png
Katedra.png
Sekcje:

Wejście
Wnętrze Katedry
Laboratoria
Centrum Dowodzenia
Głowica Nuklearna

Przywódca:

Mistrz
Morfeusz
Biczownik

Frakcje:

Supermutanci
Dzieci Katedry
Uczniowie Apokalipsy - szpieg

Eksplozja katedry.png
Eksplozja Katedry

Katedra - ogromna świątynia z rozbudowanym kompleksem korytarzy pod ziemią, jest jedną z głównych lokacji w Fallout.

Leży ona gdzies w Gruzach , powstałych na zgliszczach dawnego Los Angeles, kilka mil od Adytum . Dla świata zewnętrznego Katedra jest niczym wiecęj niż niewinną i niepozorną siedzibą organizacji zwanej jako Dzieci Katedry, która próbuje nieść miłość i pokój mieszkańcom pustkowia. Poniżej jej jednak leży sekretna podziemna Krypta ( dokładniej Krypta Los Angeles ), służącą za dom i bazę Mistrza.

HistoriaEdytuj

Krypta Los Angeles jest demonstracyjną Kryptą zbudowaną przez Krypt-Tech, reklamująca serię schronów przeciw atomowych. Jej budowa rozpoczęła się prawdopodobnie z roku 2054, kiedy to wzrost napięcia na arenie międzynarodowej spowodował w Stanach Zjednoczonych wprowadzenie w życie Projektu Safehouse, mającego za zadanie budowę schronów przeciwatomowych mających chronić ludzi na wypadek wojny. Jako taka nie była częścią eksperymentu społecznego i nigdy nie nadano jej numeru.

Jako pierwsza z serii Krypt, różni się paroma szczegółami od obiektów , którym nadano numerację : mianowicie pomieszczenie , w którym piastuje swój urząd Nadzorca jest nieco oddalone od głównego kompleksu Krypty i prowadzi do niego kilkunasto metrowy korytarz. Z kolei zbrojownia stanowi oddzielny poziom , do którego wejście znajduje się z bibliotece Krypty. Gdy zaczęla się Wielka Wojna wielu ludzi schroniło się w jej wnętrzu, prawdopodobnie opuszczając ją w 2092, i zakładając równocześnie osadę zwaną Adytum leżące na przednieściach Los Angeles.

Od tej pory Krypta LA pozostawała niezamieszkała i nietknięta przez ludzi, będąc bezpiecznie skryta pod Guzami Los Angeles . W ten sposób nie popadła w ruinę jak np. Krypta 15.

W 2155 Mistrz dowiedział się o lokalizacji Krypty LA. Opanował on istoty zamieszkałe wokłół Krypty i rozpoczął realizację swoich planów, tworząc równocześnie kult Swietęgo Płomienia i zamieniając kryptę w główną centralę, przenosząc się tam z Bazy Wojskowej Mariposa. Za swoją komnatę wybrał pomieszczenie Nadzorcy, natomiast na poziomie czwartym została umieszczona bomba atomowa na wypadek złego obrotu wydarzeń. Mistrz był chroniony przez spory garnizon armii Supermutantów, w tym elitarny oddział zwany Mrocznymi. Prawdopodobnie monumentalna, trzypiętrowa budowla, zwana Katedrą została skonstruowana nad kryptą dopiero po przybyciu do niej Mistrza. Wyznawcy religii w taki sposób stali się znani jako Dzieci Katedry.

Katedra została zniszczona poprzez detonację bomby atomowej w 2162 przez człowieka znanego jako Przybysz z Krypty, bądź też przez samego Mistrza , kiedy dowiedzał się że jego Supermutanci są bezpłodni. Po eksplozji w miejscu, w którym stała Katedra pozostał jedynie wielki napromieniowany krater.

Występujący NPCEdytuj

WystępowanieEdytuj

Katedra występuje jedynie w pierwszej części gry Fallout .

Lokacje w Fallout
Krypty Vault-Tec

Więcej w Fandom

Losowa wiki