Fandom

Krypta

Krypta 0

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Location
Krypta 0
Icon landmark.png
Krypta 0 wejście.jpg
Góra cheyenne mapa.jpg
We wnętrzu:

Góra Cheyenne

Przywódca:

Kalkulator

Krypta 0 - krypta, która w przeciwieństwie do pozostałych Krypt, nie była elementem Eksperymentu Społecznego.

HistoriaEdytuj

W świecie ogarniętym wojenną gorączką nowe schrony powstawały jeden za drugim. Mieli w nich zamieszkać bogaci, wpływowi oraz Ci którzy mieli im zapewnić przetrwanie; w schronach tych zwanymi również Kryptami zgromadzono zapasy i sprzęt. Postanowiono również zbudować wielki super schron: Kryptę 0 mającą być centrum sieci schronów, w której umieszczono wiedzę największych geniuszy ówczesnych czasów zamkniętą w kriogenicznych zbiornikach. Za „dom" Krypty 0 obrano dwudziestowieczną „Świątynię wojny" Górę Cheyenne siedzibę m.in. NORAD, zlokalizowaną z dawnym stanie Colorado. Funkcję kontrolną wszystkich systemów Krypty pełnił komputer połączony z kilkoma ludzkimi mózgami, zwany jako Kalkulator. W przypadku wybuchu wojny nuklearnej Kalkulator, wykorzystując zasoby intelektualne i techniczne zgromadzone w Krypcie 0 miał poprowadzić ludzi do nowego świata, pomagając im ponownie zasiedlić zniszczony kontynent.

Na krótko przed wybuchem Wielkiej Wojny Komitet zarządzający Kryptą 0 przegłosował obniżenie budżetu na systemy zabezpieczeń kalkulatora z 24 miliardów do 2,3 miliarda Dolarów. Cięcia wprowadzono natychmiast. Decyzja ta została podjętą z powodu nikłego ich zdaniem ryzyka wybuchu wojny nuklearnej oraz konieczności podniesienia płac starszych członków komitetu. Ponadto podziemne sekcje Krypty, które były przeznaczone na instalację systemów zabezpieczeń i podtrzymywania życia, zostały zamienione na sekcje rozrywkowe dla starszego rangą personelu Krypty. Nowe sekcje zawierały luksusowe restauracje z zapleczem chłodni o łącznej powierzchni 1000 metrów kwadratowych, siedem palarni z pianinami i dwie sekcje do polowań zapełnione rzadkimi zwierzętami ze sławnych ogrodów zoologicznych. To posuniecie miało mieć w niedalekiej przyszłości bardzo brzemienne skutki.

23 października 2077 wybuchł na świecie konflikt jakiego nikt wcześniej nie doświadczył. W czasie nuklearnej zagłady łączność między schronami została zerwana. W skutek bombardowania Kalkulator jak i wiele systemów Krypty 0 została poważnie uszkodzona. Mieszkańcy schronów pozbawieni pomocy maszyn musieli własnymi rękoma ujarzmić ziemię, najpierw wypaloną płomieniami wojny, a potem skutą lodem nuklearnej zimy.

Wiele lat po wojnie Kalkulator obudził się z cybernetycznego snu. Uszkodzona i niezabezpieczona odpowiednio maszyna postanowiła, dzięki zasobom Krypty 0, wprowadzić swój własny porządek na tereny dawnych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Pierwszym jej krokiem było zabicie mieszkańców schronu.

NiespójnościEdytuj

  • Koncepcja Krypty 0 jest niespójna z Eksperymentem Społecznym, w którym brali udział mieszkańcy Krypt z Fallout i Fallout 2. Jednak Fallout Tactics nie jest uważane za grę kanoniczną.

WystępowanieEdytuj

Krypta 0 występuje wyłącznie w Fallout Tactics.

Misje w Fallout Tactics
Krypty Vault-Tec

Więcej w Fandom

Losowa wiki