Fandom

Krypta

Krypta 106

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Fallout 3 location
Krypta 106
Icon vault.png
Vault 106 hallucination.jpg
Oznaczenie na mapie:

Krypta 106

Nazwa komórki:

Vault106a (Entrance)
Vault106b
Vault106bDorms
Vault106bHall
Vault106c (Science Lab)

Ref ID:

00018528 (entrance)
00018529
00034a53
00034a54
00018536 (science lab)

Gametitle-FO3.pngGametitle-FB.png
Gametitle-FO3.pngGametitle-FB.png

Krypta 106 - jedna z eksperymentalnych krypt firmy Vault-Tec znajdująca się w okolicach Waszyngtonu.

HistoriaEdytuj

W ramach eksperymentu krypt, dziesięć dni po zamknięciu Krypty do klimatyzacji wpuszczono duże ilości silnych środków psychoaktywnych.

Podczas eksploracji krypty spotykamy ocalałych mieszkańców, jednak z powodu toksyn wpuszczonych do wentylacji są oni szaleni i atakują gracza. Bohater ma również omamy w postaci wyremontowanych korytarzy, a w pewnym momencie widzi swojego ojca. Gracz może także zobaczyć Amatę (podczas testów na PC widziano ich kilka naraz).

W Krypcie 106 można znaleźć figurkę wiedzy Vault-Tec'u. W jednym z terminali znajdują się wpisy Nadzorcy krypty opisujące przebieg eksperymentu.

OpisEdytuj

Krypta znajduje się tuż obok Pensjonatu Kaelyn , oprócz tego Krypta znajduje się również blisko rodzimej Krypty 101 . Wejście do Krypty jest zamknięte ( w najnowszych patchach otwarte ) . Przy wejściu można znaleźć szafki ( jedna z nich to losowy punkt spawnu Stroju Legendy Pustkowi ) Sama krypta jest zniszczona , o czym świadczą jej barwy (szary i głownie brązowy) , ściany są poplamione krwią . Cała krypta jest zdewastowana , wszystkie reaktory są nieaktywne oprócz zapasowego który zasila system wentylacyjny i filtrujący powietrze , wpuszczający gaz halucynogenny . Przez co nasz protagonista ma wizję w postaci czystych dopiero co oddanych do użytku pomieszczeń i korytarzy oraz działających terminali gdzie rozmawia sam ze sobą . W Krypcie można znaleść jej rodowitych mieszkańców . Lecz są oni do nasz wrogo nastawieni z powodu gazu otumaniającego . Krypta dzieli się na trzy poziomy :

  • Wejście oraz poziom reaktora
  • Kwatery Mieszkalne
  • Labolatoria Naukowe

CiekawostkiEdytuj

  • W Krypcie 106 nie ma wewnętrznego panelu otwierania głównego włazu przez co Kryptę można otworzyć tylko z zewnątrz.
  • Podczas jednej z halucynacji, można 'porozmawiać' ze swoim mózgiem.
  • W tej krypcie jest nawiązanie do filmu Monthy Pytona wystarczy wziąć i przeczytać notatkę "Szanuj Miłość Stary" (w kwaterach Mieszkalnych dolne poziomy).
  • Krypta przez wielu graczy uważana jest za najstraszniejsze miejsce w grze , straszniejsze nawet od Budynku Dunwich.
  • W najnowszych patchach Krypta ma otwarte wrota , we wcześniejszych wersjach pozostawała ona zamknięta
  • Jest to jedna z największych tego typu schronów w Fallout 3 .
  • W komorze reaktora znajduje się ocalały. Jest nim wrogo nastawiony naukowiec. Zamiast niego może pojawić się Amata, która zamienia się w ducha.
  • Krypta jest też wspomniana w Fallout New Vegas.
  • W krypcie jest notatka o duchach o tytule "bazgroły" napisana przez ocalałego szaleńca.

WystępowanieEdytuj

Krypta 106 występuje w Fallout 3 a wspomniana została w Biblii Fallouta 1.

GaleriaEdytuj

Krypty Vault-Tec

Więcej w Fandom

Losowa wiki