FANDOM

lokacja
Krypta 106
Vault 106 hallucination
oznaczenie na mapie

Krypta 106

nazwa komórki

Vault106a (Entrance)
Vault106b
Vault106bDorms
Vault106bHall
Vault106c (Science Lab)

ref ID

00018528 (entrance)
00018529
00034a53
00034a54
00018536 (science lab)

Gametitle-FO3Gametitle-FB
Gametitle-FO3Gametitle-FB

Krypta 106 - jedna z eksperymentalnych krypt firmy Vault-Tec znajdująca się w okolicach Waszyngtonu.

Historia

W ramach eksperymentu krypt, dziesięć dni po zamknięciu Krypty do klimatyzacji wpuszczono duże ilości silnych środków psychoaktywnych.

Podczas eksploracji krypty spotykamy ocalałych mieszkańców, jednak z powodu toksyn wpuszczonych do wentylacji są oni szaleni i atakują gracza. Bohater ma również omamy w postaci wyremontowanych korytarzy, a w pewnym momencie widzi swojego ojca. Gracz może także zobaczyć Amatę (podczas testów na PC widziano ich kilka naraz).

W Krypcie 106 można znaleźć figurkę wiedzy Vault-Tec'u. W jednym z terminali znajdują się wpisy Nadzorcy krypty opisujące przebieg eksperymentu.

Opis

Krypta znajduje się tuż obok Pensjonatu Kaelyn , oprócz tego Krypta znajduje się również blisko rodzimej Krypty 101 . Wejście do Krypty jest zamknięte ( w najnowszych patchach otwarte ) . Przy wejściu można znaleźć szafki ( jedna z nich to losowy punkt spawnu Stroju Legendy Pustkowi ) Sama krypta jest zniszczona , o czym świadczą jej barwy (szary i głownie brązowy) , ściany są poplamione krwią . Cała krypta jest zdewastowana , wszystkie reaktory są nieaktywne oprócz zapasowego który zasila system wentylacyjny i filtrujący powietrze , wpuszczający gaz halucynogenny . Przez co nasz protagonista ma wizję w postaci czystych dopiero co oddanych do użytku pomieszczeń i korytarzy oraz działających terminali gdzie rozmawia sam ze sobą . W Krypcie można znaleść jej rodowitych mieszkańców . Lecz są oni do nasz wrogo nastawieni z powodu gazu otumaniającego . Krypta dzieli się na trzy poziomy :

  • Wejście oraz poziom reaktora
  • Kwatery Mieszkalne
  • Labolatoria Naukowe

Ciekawostki

  • W Krypcie 106 nie ma wewnętrznego panelu otwierania głównego włazu, przez co Kryptę można otworzyć tylko z zewnątrz.
  • Podczas jednej z halucynacji można 'porozmawiać' ze swoim mózgiem.
  • W tej krypcie jest nawiązanie do filmu Monthy Pytona. Wystarczy wziąć i przeczytać notatkę "Szanuj Miłość Stary" (w kwaterach Mieszkalnych dolne poziomy).
  • Krypta przez wielu graczy uważana jest za najstraszniejsze miejsce w grze, straszniejsze nawet od Budynku Dunwich.
  • W najnowszych patchach Krypta ma otwarte wrota, we wcześniejszych wersjach pozostawała ona zamknięta
  • Jest to jeden z największych tego typu schronów w Fallout 3 .
  • W komorze reaktora znajduje się ocalały, wrogo nastawiony naukowiec. Zamiast niego może pojawić się Amata, która zamienia się w ducha.
  • Krypta jest też wspomniana w Fallout New Vegas.
  • W krypcie jest notatka o duchach o tytule "bazgroły" napisana przez ocalałego szaleńca.

Występowanie

Krypta 106 występuje w Fallout 3, a wspomniana została w Biblii Fallouta 1.

Galeria

Krypty Vault-Tec