FANDOM

lokacja
Krypta 111
Wejście krypta 111
we wnętrzu

Wspólnota

Krypta 111 - jedna z Krypt zbudowanych przez firmę Vault-Tec. Znajdowała się w okolicach Bostonu w stanie Massachusetts.

Eksperyment

Głównym celem tej krypty było zbadanie długofalowych skutków stanu hibernacji na nieświadomych obiektach ludzkich. Obserwacje miały trwać przez około 180 dni, następnie proces miał być kontrolowany zdalnie.

Według zapewnień personelu Krypty, była ona jednym z najnowocześniejszych obiektów Vault-Tec.

Mieszkańcy od razu po zejściu do schronu zostali umieszczeni w komorach hibernacyjnych, pod pretekstem odkażenia. Nie byli oni świadomi tego, że padli ofiarami eksperymentu.

Jednak w trakcie eksperymentu przestano dostarczać racje żywnościowe, co spowodowało falę niezadowolenia wśród zamieszkujących Kryptę naukowców i w konsekwencji bunt, oraz opuszczenie Krypty. W trakcie strzelaniny do jakiej doszło w Krypcie zginęło wielu jej pracowników. Uwolniona została również część "obiektów testowych". Przyłączyli się oni do naukowców, którzy opuścili Kryptę. Jedynymi osobami, które pozostały w stanie hibernacji pozostał Ocalały oraz jego rodzina.

Historia

Krypta 111 położona była w okolicy niewielkiego miasteczka o nazwie Sanctuary Hills. Większości jego mieszkańców nie udało się dostać do środka, ponieważ na terytorium Stanów Zjednoczonych spadły bomby atomowe. W tej właśnie krypcie schronił się Ocalały wraz z małżonkiem (lub małżonką), oraz synem Shaunem. Po zamrożeniu gracza i jego rodziny w krypcie zaczyna brakować jedzenia. Mieszkańcy chcą wyjść z krypty, na co nie zgadza się Nadzorca i zabiera broń , amunicję i jedzenie reszcie mieszkańców krypty. Dalsze wydarzenia w krypcie nie są znane lecz najprawdopodobniej doszło tam do walk o czym świadczą trupy mieszkańców. Po pewnym czasie do krypty dociera Kellogg będący najemnikiem Instytutu. Porywa on Shauna i zabija żonę (lub męża) gracza.

Przedmioty

Wygląd

Krypta ta posiada wejście w postaci stalowej klapy, która po podniesieniu prowadzi do windy. Następnie szybem mieszkańcy Krypty mogą przedostać się do charakterystycznych stalowych drzwi, które prowadzą do jej wnętrza.

Występowanie

Krypta 111 występuje jedynie w Fallout 4.

Ciekawostki

  • W terminalu rekreacyjnym ukryte są kody do gry m. in. tgm, tcl lub qqq

Galeria