Wikia

Krypta

Krypta 22

Dyskusja0
3120stron na
tej wiki
Krypta 22
Icon vault
300x300px
Zadanie:

Pod osłoną mroku
Na zielonej trawce
Wyssij mnie do sucha
Mogę sprawić, że się przejmiesz

Ref ID:

000e60fd (wejście)
000e608f (odzyskiwanie tlenu)
000e6090 (produkcja żywności)
000e60c2 (strefa mieszkalna)
000e60cd (kontrola szkodników)

Gametitle-FNV
Gametitle-FNV

Krypta 22krypta firmy Vault-Tec położona na Pustkowiach Mojave. Wrota do krypty są otwarte, a dookoła wejścia żyją różne gatunki roślin i zwierząt (np. modliszki. Znajduje się na południowy zachód od Złupionej karawany Griffin Wares, wschód od Jacobstown i zachód od Thornu. Wejście znajduje się na skraju zbocza.

Historia Edytuj

Krypta 22 była częścią rolniczego eksperymentu, który miał na celu wytworzenie genetycznie zmodyfikowanych zarodników, które doprowadziły do zmutowania mieszkańców krypty, jak również do zwiększenia natężenia wzrostu roślin. Zarodniki były wpuszczane przez system wentylacyjny krypty. Pojawiły się niepokojące dźwięki dochodzące z szybów, ale wytłumaczono je jako odgłosy mutujących modliszek.

Ucieczka z krypty Edytuj

W pewnym momencie, prawdopodobnie zaraz po pierwszych objawach zmian u mieszkańców, grupa około 118 mieszkańców opuściła kryptę i udała się do Syjonu, żeby znaleźć potencjalny teren do osiedlenia się. Wielu przybyszów z krypty było już zarażonych zarodnikami, co według Randalla Clarka, objawiało się uciążliwym kaszlem. Wielu z nich zamieniło się w nosicieli, pozostali byli systematycznie likwidowani przez Randalla Clarka z powodu rzekomego kanibalizmu - Randall pisze w swoich terminalach, że porywali i jedli innych mieszkańców Syjonu.

Po 11 miesiącach w Syjonie, 34 pozostałych przy życiu przybyszów z krypty opuściło Syjon i udało się na południowy wschód. Ich dalsze losy pozostają nieznane.

Układ Edytuj

Wejście do krypty jest wyjątkowe. Tablica powitalna jest zakryta ostrzeżeniami. Wrota krypty prowadzą bezpośrednio na zewnątrz, nie ma prowadzącego tunelu czy jaskini.

Wewnątrz krypty Kurier przejdzie do drzwi prowadzących do pomieszczenia z windą i schodami. Tam można spotkać modliszki, myszołówki i nosicieli. Krypta dzieli się na 5 poziomów, na które można się dostać poprzez windę (naprawa wymaga 50 pkt. Naprawy) lub schodami.

Poziom pierwszy - wejście Edytuj

Zaraz po wejściu do krypty skręć w lewo, żeby znaleźć działający śpiwór, worek marynarski z różnymi użytecznymi rzeczami i terminal Kelly z wpisami nr 1 i 2. Obok śpiworów jest schowany między dwoma książkami Programers Digest.

Poziom drugi - odzyskiwanie tlenu Edytuj

Zaraz po wejściu do laboratorium skręć w prawo i udaj się do pomieszczenia naprzeciw hali, żeby znaleźć terminal Kelly z wpisami nr 3, 4 i 5.

Poziom trzeci - produkcja żywności Edytuj

Karta dostępu do jaskiń znajduje się w pomieszczeniach mieszkalnych (patrz niżej). Będąc wewnątrz musisz otworzyć przeciętny zamek na niższym poziomie w północno-zachodnim rogu pomieszczenia lub udać się do biura nadzorcy i otworzyć blokadę za pomocą terminala.

Występowanie Edytuj

Krypta 22 występuje jedynie w Fallout: New Vegas.

CiekawostkiEdytuj

W krypcie znajduje się NPC o imieniu Broken Sentry Bot ( Zepsuty Robot Ochronny ), którego można naprawić ( Naprawa 40 ). Jeśli nam się to uda, to otrzymamy długi dialog o tym, że jest to wyciety NPC i miał dać zadanie, ale został wyciety. Robot miał nazywać się Koch i być płci żeńskiej

Krypty Vault-Tec

Więcej od Wikii

Losowa wiki