Fandom

Krypta

Latarenka

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Settlement
Latarenka
Icon settlement large.png
Latarenka na zewnątrz.jpg
Oznaczenie na mapie:

Latarenka

Budynki:

Toalety Latarenki
Biuro Latarenki
Sklep z Pamiątkami

Przywódca:

Robert Joseph MacCready

Lekarze:

Lucy

Handlarze:

Pierdółka
Ekler (jedzenie)

Zadanie:

Podjęcie Śladu
Ocalenie z Raju
A Sticky Situation
Biwwy's Wazer Wifle
Bully the Bully
Fungus Deal
The Kid-Kidnapper
Zip's Nuka Fix

Nazwa komórki:

LL
LLGrandChamber

Ref ID:

00020F91
0004550F

Mapa latarenki.jpg
Wielka komnata w północno-zachodniej części, w środkowo-północnej; Sklep z pamiątkami, restauracja ("Spelunkers") na środkowym południu i na południowym-wschodzie gabinet lekarski Lucy.
Wejście od południowego-wschodu; wyjście do krypty 87 na północnym-zachodzie i Mordercza Przełęcz na północ.
Latarenka.jpg

Latarenka - podziemna osada w Fallout 3 zarządzana przez dzieci poniżej szesnastego roku życia (Lepki z Dużego Miasta twierdzi że każda osoba może mieszkać w Latarence do osiemnastki, wszyscy inni mówią o szesnastu latach).

HistoriaEdytuj

23 października 2077 roku, 82 uczniów ze szkoły podstawowej Early Dawn udało się wraz z kilkoma nauczycielami na wycieczkę do Jaskiń, które mieściły się w miejscu obecnej Latarenki. Spędzili tam wiele godzin, zwiedzając i podziwiając jej wnętrza. Kiedy mieli już zbierać się do wyjścia, nagle ziemia zaczęła trząść się pod ich stopami, a ściany jaskiń zaczęły się zawalać. Kiedy zgasło światło, dzieciaki zaczęły panikować i krzyczeć, wtedy jeden z opiekunów żeby uspokoić wystraszone maluchy, poszedł sprawdzić co jest powodem dziwnych trzęsień. Kiedy wrócił opowiedział wszystkim co działo się na zewnątrz... Okazało się, że cały krajobraz Waszyngtonu pokryty jest radioaktywnymi chmurami i "grzybami atomowymi"

Nie mogąc opuścić jaskiń z powodu zbyt dużego skażenia, musieli w nich zostać. Dorośli zaczęli powoli umierać z powodu chorób oraz wypadków w jaskiniach. Pewnego dnia, ostatnia z dorosłych osób Carrie Delaney, zdecydowała opuścić jaskinie w poszukiwaniu ratunku, nigdy nie powróciła, a dzieci zostały zdane same na siebie. Jeden ze starszych dzieciaków, Jason Grant, wykazał się dużą dojrzałością i został "przywódcą" reszty, po tym jak zauważył, że nikt oprócz niego nie jest w stanie zmobilizować reszty do działania. Przez miesiące wędrówek po jaskiniach, podczas których musieli żywić się tym co znaleźli, dotarli przed właz krypty 87, gdzie dobijali się przez wiele godzin krzycząc i prosząc o pomoc.

Po kilku godzinach ktoś z mieszkańców krypty 87, powiedział im żeby odeszły ponieważ nie mają tu czego szukać (jak to ujął: "prawdopodobnie i tak już jesteście martwe"). Był to Peter Stevens, Technik Krypt, który dyżurował przy włazie krypty i myślał że to, co słyszy, to halucynacje, że jest to głos jego zmarłego syna. W wyniku tego, dzieciaki obróciły się przeciwko dorosłym, wykopując z latarenki każdego "Dużaka", który skończył 16 lat.

LokacjeEdytuj

Latarenka to rozległy system podziemnych tuneli, składający się z dwóch głównych, połączonych ze sobą, jaskiń.

Jaskinie LatarenkiEdytuj

Pierwsza jest mała jaskinia prowadząca do głównego wejścia do latarenki, z potężnymi metalowymi drzwiami i ogrodzeniem, za którym znajdziemy Biuro Latarenki, posterunek medyczny i szkołę. Wnętrze jaskini rozdziela się, za wymienionymi wyżej obiektami, na dwa korytarze. Pierwszy z nich prowadzi do restauracji "Spelunkers", która mieści się w części jaskini otoczonej jeziorami oraz, nieco dalej, z wejściem do Wielkiej Komory. Drugi korytarz prowadzi do średnich rozmiarów jaskini w której znajdują się toalety oraz Sklep z Pamiątkami, który jest głównym sklepem w mieście. Dodatkowe wejście do Wielkiej komory można znaleźć idąc tą samą ścieżką, którą poruszalibyśmy się idąc do tylnego wejścia do miasta, które prowadzi do Morderczej Przełęczy.

Wielka KomnataEdytuj

Wielka komnata jest jaskinią, z drewnianymi mostkami łączącymi różne "domki", które są podwieszone na ścianach jaskiń. Służy jako główna kwatera, sypialnia i centrum dowodzenia mieszkańców Latarenki i posiada stosowną ilość łóżek. Podłoże jaskini jest wypełnione w większości gruzem i lekko napromieniowaną wodą. Pomiędzy dwoma wyjściami do jaskiń Latarenki są dwie luki w ścianach, w jednej z nich znajduje się stół warsztatowy, a w drugiej wejście do komory reaktora krypty 87.

BudynkiEdytuj

LudzieEdytuj

Przedmioty warte uwagiEdytuj

ZadaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli posiadasz profit Dusza Dziecka, możesz bawić się w berka z niektórymi nieinteraktywnymi mieszkańcami Latarenki. Kiedy spróbujesz z nimi porozmawiać powiedzą, "Spróbuj mnie złapać, nowy!" i uciekną. Kiedy dogonisz delikwenta i znów spróbujesz porozmawiać usłyszysz; "Stary, to się nie liczy!" albo, "teraz Ja gościu!"
  • Jeśli zabijesz Sticky'ego dzieci nie zaczną Cię atakować, częśc z nich nawet stwierdzi ("Zrób to jeszcze raz!")

WystępowanieEdytuj

Latarenka występuje tylko w Fallout 3.

Ważne miejsca w Fallout 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki