Fandom

Krypta

Legion Cezara

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Legion Cezara
CaesarLegionSymbol.png
Założyciel(e):

Cezar
Joshua Graham

Przywódcy:

Cezar

Kwatera główna:

Flagstaff

Lokacje: Arizona:
Flagstaff (stolica)
Przelew Arizony
Wioska Czarnych Stóp
Wielki Kanion
Plaża Willow
Phoenix
Dwa Słońca

Kolorado:
Denver
Wyschnięte Studnie
Fort Abandon

Pustkowia Mojave:
Kryjówka Legionu Cezara
Zatoka Cottonwood
Fort (główna kwatera)
HELIOS Jeden (opcjonalnie)
Obóz Legata
Obóz wypadowy Legionu
Nelson

Nowy Meksyk

Utah:
Wielkie Jezioro Słone
Salt Lake City
Spanish Fork
Syrakuzy
Znani członkowie:

Lanius
Vulpes Inculta
Aureliusz z Phoenix

Org. macierzysta:

Czarne Stopy

Legion reputacja.png
 
Gametitle-VB.pngGametitle-FOBOS2.pngGametitle-FNV.png
Legion Cezara - wielka organizacja łowców niewolników, prowadzona przez Cezara. Przeprowadziła ona wiele operacji na wschodzie Wielkiego Kanionu oraz na Pustkowiach Mojave. Sztandarem Legionu jest złoty byk (inny znak to Wenus na czerwonym polu i napis "Legio X").

Motto Legionu w łacinie brzmi: In hoc signo taurus vinces. W tłumaczeniu na polski: Pod znakiem byka zwyciężysz.

HistoriaEdytuj

Legion Cezara został założony przez Edwarda Sallowa i Joshuę Grahama, dwóch misjonarzy, którzy przebywali u plemienia Czarnych Stóp. Plemię to było w stanie wojny z siedmioma innymi plemionami, więc ci postanowili pomóc Czarnym Stopom. Nauczyli ich taktyki, obsługi broni palnej. W szybkim czasie Czarne Stopy pobili okoliczne plemiona a ich przywódcami obwołali pierwotnie Joshuę Grahama a później Edwarda Sallowa. W 2247 roku Edward Sallow przyjął imię Cezar i założył organizację na wzór Starożytnego Rzymu.

Zapragnął odbudować świat wedle swojej wizji. Cezar podbił 87 plemion i władał dużą częścią stanu Arizona i Utah. W 2250 roku, ogłosił się synem rzymskiego boga wojny Marsa. W 2255 roku zbudował swoją stolicę Flagstaff.

W 2277 roku, Legion dotarł do rzeki Kolorado. Tam Cezar zbudował swoją nową siedzibę Fort. Na Pustkowiach Mojave pierwszy raz trafił na przeciwnika mogącego stawić mu zacięty opór. Doszło do Pierwszej bitwy o Zaporę Hoovera. Legat, głównowodzący wojskami Legionu Joshua Graham odniósł porażkę. Taktyczny odwrót RNK do Boulder City przesądził o losach bitwy.

Za karę Cezar nakazał oblać smołą, podpalić a następnie wrzucić Legata do Wielkiego Kanionu. Nowym Legatem został Lanius, który wśród żołnierzy RNK zasłynął jako "Potwór wschodu", nie był on jednak tak brutalny jak swój poprzednik. Po tej porażce Legion zaczął zbierać siły by ponownie uderzyć na Zaporę Hoovera.

Powiązane organizacjeEdytuj

Legion dąży do asymilacji i wchłaniania coraz to nowych plemion i organizacji. W czasie trwania akcji Fallout: New Vegas w skład Legionu wchodziło już ponad 87 plemion. Kolejni na liście Cezara byli Wielcy Chanowie, do których Legion wysłał swojego człowieka aby czuwał nad przebiegiem misji.

Legion miał swoich ludzi nawet w Nowym Vegas. Dwa z trzech wielkich kasyn na Stripie należały do organizacji, które wkrótce miały wejść w skład Legionu. Były to Omerta oraz Stowarzyszenie Białych Rękawiczek.

Innym cennym sojusznikiem były Bestie, które pomimo niechęci Cezara stanowiły świetne mięso armatnie, które od wielu lat w okrutny sposób nękały żołnierzy RNK.

Na liście potencjalnych sojuszników Cezara znajdowali się również odizolowani od świata Boomersi, którzy nie zagrażali bezpośrednio Legionowi, jednak ze swoim arsenałem potrafiliby zmienić szalę bitwy na korzyść jednej ze stron.

PrawoEdytuj

640px-ŚwiatFallout.png

Posiadłości Legionu (na czerwono)

W Legionie nie istnieje prawo. Istnieją za to zasady, których każdy jego członek musi przestrzegać. W Legionie istnieje pewna hierarchia. Kobiety nie mają żadnych praw, i są niewolnicami. Wszyscy spoza Legionu uważani są za "plugawców". W Legionie panuje surowa dyscyplina i wiele zakazów. Cezar nie toleruje m.in. alkoholu oraz narkotyków. Wszyscy spoza Legionu uważani są za bluźnierców. Legioniści pozyskują nowych członków podbijając okoliczne miasta, plemiona. Legioniści od dziecka uczeni są dyscypliny, wstrzemięźliwości, a także surowości.

W Legionie, kobiety nie mają żadnych praw. Są jedynie niewolnicami, Legioniści mogą robić z nimi co chcą. Wszystkie pochodzą z podbitych plemion. W Legionie mężczyzna jest bogiem.

RangiEdytuj

GłówneEdytuj

Zobacz też: Hierarchia wojskowa Legionu Cezara

Legion posiadał własne stopnie wojskowe, wzorowane na tych ze starożytnego Rzymu. Głównodowodzącym wojsk jest Cezar a jego zastępcą Legat.

  • Rekrut Legionu
  • Weteran Legionu
  • Zwiadowca Legionu
  • Decanus Legionu
  • Centurion
  • Legat
  • Cezar

InneEdytuj

Znani członkowieEdytuj

WalutaEdytuj

Legion
WALUTA LEGIONU 2.png
Cezara posiada własną walutę, wzorowaną na tej używanej w starożytnym Rzymie. Dzieli się na Dinary i Aureusy. Występują w formie złotych i srebrnych monet. Na każdej widnieje twarz Cezara. Mimo różnych stosunków, często wrogich z innymi frakcjami waluta Legionu jest akceptowana na pustkowiach oraz w Nowym Vegas ze względu na bezpieczeństwo dla handlowców panujące na terytoriach opanowanych przez Legion. Kurs wymiany to: 4 kapsle za Dinara, 100 kapsli za Aureusa. Na Dinarze (srebrnym) widnieje wizerunek młodego Cezara, a na odwrocie znajdują się Cezar, Joshua Graham oraz Bill Calhoun. Znajdują się również napisy w języku łacińskim "Cezar dyktator" oznaczające "Dyktator Cezar" albo "Władca absolutny Cezar". Z tyłu znajduje się natomiast napis "Magnum Chasma" oznaczający "Wielka
Dinar.png
Szczelina", będący nawiązaniem do Wielkiego Kanionu.

Na Aureusie (złotym) znajduje się wizerunek starszego Cezara oraz byk. Z przodu znajduje się napis w łacinie "Aterint Imperi" co oznacza "Imperium na wieczność" a z tyłu "Pax per bellum" czyli "Pokój przez wojnę".

UzbrojenieEdytuj

Legion
Legioniści fallout lanius.jpg

Legioniści w filmie Fallout: Lanius

Cezara brzydzi się technologią. Legioniści wolą używać broni białej. Jednak na ich wyposażeniu znajduje się spora liczba broni palnych oraz rękawic wspomaganych.

MuzykaEdytuj

Mini-FOV Logo.png Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

Muzyka Legionu miała nawiązywać do muzyki marszowej rzymskich legionów. Muzyka ta miała być tłem dźwiękowym obozu Legionu w Denver.

WystępowanieEdytuj

Legion występuje w Fallout: New Vegas oraz J.E. Sawyer's Fallout Role-Playing Game. Miał występować w anulowanym Van Buren

GaleriaEdytuj

Szkice koncepcyjneEdytuj

JednostkiEdytuj

Ważne postacieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki