Fandom

Krypta

M16A1

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Broń
Karabin szturmowy M16A1
Tactics m16a1.png
Obrażenia:

Pojedynczy: 10 - 22
Seria: 8 - 19

Typ Obrażeń:

Konwencjonalne

Tryb ataku:
Pojedynczy(PA: 4, Zasięg: 42)
Seria(PA: 5, Zasięg: 36)
burst rounds:

5

Ammunicja:

5.56mm

Pojemność mag.:

24

Min. Siła:

5

Ilość rąk.:

2

Waga:

7 funtów (3,2 kg)

Cena:

$2800

Gametitle-FOT.png
Gametitle-FOT.png

Historia Edytuj

Jest to broń zaprojektowana przez Eugena Stonera w latach 50 XX wieku. Na początku karabin nazywał się AR-10, a następnie AR-15, dopiero w roku 1964 ostatecznie przyjęto nazwę M16. Broń jak na swoje czasy była bardzo nowatorska ze względu na zastosowanie lekkich materiałów z których jest zbudowana. Pomimo ciężkiego startu (broń była zawodna, często się zacinała, na początku nie produkowano w ogóle narzędzi do jej czyszczenia) armia amerykańska zaakceptowała i polubiła M16 czego dowodem jest fakt, że broń używana jest do dzisiaj, powstały jej nowe wersje M16A2, M16A3/A4 oraz wersje rozwojowe takie jak m.in M4. M16 uważany jest za jeden z najlepszych karabinów szturmowych w historii.

Charakterystyka Edytuj

Karabin ten używa amunicji 5,56x45mm, w trybie ognia pojedyńczego posiada zasięg godny uwagi, również podczas serii spisze się nieźle. Największym jednak minusem jest tu fakt iż pierwsze egzemplarze M16 znajdujemy dopiero w Peorii i prawie w ogóle nie dysponujemy na tym etapie gry amunicją 5.56, przez co raczej używać będziemy nadal AK 47 ze względu na łatwo dostępną amunicję.

WystępowanieEdytuj

M16A1 występuje wyłącznie w grze Fallout Tactics.

Więcej w Fandom

Losowa wiki