FANDOM

Settlement
Nowe Vegas
FNV New Vegas
we wnętrzu

Nevada

sekcje

Strip
Freeside
Westside
Północne Vegas
Camp McCarran

Gametitle-FNV
Gametitle-FNV

Nowe Vegas - miasto założone na miejscu dawnego Las Vegas, w Nevadzie, na Pustyni Mojave. Jest ono zasilane przez Zaporę Hoovera.

HistoriaEdytuj

Nowe Vegas powstało w miejsce i na wzór dawnego Las Vegas. W 2065 roku, Robert Edwin House najbogatszy człowiek na ziemi zaczął przygotowania do ochrony miasta przed atomową zagładą, ponieważ wiedział że wojna wybuchnie w ciągu najbliższych 15 lat. Jego zakłady zaczęły produkcję Sekuritronów dla lokalnej Policji, jednak większość trafiła do bunkra Fortification Hill. Zaczął pracę nad rakietami, które zniszczyłyby nadlatujące bomby oraz uzbrojeniem dla swojej armii aktywowanej Platynowym Sztonem, nowoczesnym nośnikiem danych.

House wiedział że nie zniszczy wszystkich bomb, ale postanowił zniszczyć te, które mogłyby uderzyć bezpośrednio w Las Vegas. 23 października Platynowy Szton miał być dostarczony do House'a. Jednak nie dotarł, powodem był wybuch wojny. House umieścił się w komorze w swoim kasynie Lucky 38, w której miał przetrwać następne setki lat, by później móc odbudować miasto. Jego rakietom udało się zestrzelić większość bomb lecących w kierunku Vegas, przez co miastu udało się przeżyć apokalipsę w stanie nienaruszonym. W wyniku awarii systemów House zapadł w śpiączkę. Obudził się dopiero w 2138 roku.

W 2274 roku na tereny Mojave wkroczyła Republika Nowej Kalifornii. House postanowił przywitać ją w roli gospodarza i wreszcie zaczął realizować swój plan odbudowy miasta. Nakazał opuszczenie Krypty 21 jej mieszkańcom i ucywilizował pobliskie plemiona. Uczynił z nich współwłaścicieli. Dzięki swoim Sekuritronom był w stanie ochronić miasto przed najeźdźcami.

Podział miasta Edytuj

Miasto dzieli się na kilka osiedli:

  • Strip - Bogata dzielnica hazardu, zbudowana na dawnym Las Vegas Strip gdzie znajdowały się największe kasyna.
  • Freeside - Dzielnica biedy, bankrutów i przestępczości. Zarządzana przez Gang Królów.
  • Westside - Zachodnia dzielnica miasta, nękana niegdyś przez Bestie.
  • Północne Vegas - Północne obszary Nowego Vegas.
  • Camp McCarran - Dawne lotnisko międzynarodowe. Obecnie baza wojskowa RNK.

WystępowanieEdytuj

Nowe Vegas jest wspomniane przez Tycho w Fallout, a występuje w Fallout: New Vegas.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki