Fandom

Krypta

Nuka-Cola

3381stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.png Dla firmy, zobacz Korporacja Nuka-Cola.
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.png

Nuka-Cola - najpopularniejszy napój gazowany w Stanach Zjednoczonych przed Wielką Wojną.

HistoriaEdytuj

Jej receptura została opracowana w 2044 przez Johna Caleba-Bradbertona. Dzieki niepowtarzalnemu smakowi szybko zyskała sławe, stając się najpopularniejszym napojem bezalkoholowym w Stanach Zjednoczonych (oprócz rejonu New Vegas w którym dominowała Sunset Sarsapalilla). W 2052 jako standard koloru butelki został przyjęty Dazzling Blue, było to wynikiem programu badań rynku które wykazały, że niebieski kolor był faworytem w ankiecie dla 86 ze 100 osób. Od 2067, automaty z zimną Nuka-Colą można znaleźć praktycznie na każdej ulicy w Ameryce.

Skład: woda gazowana, karmel (barwnik), aspartam, kwas fosforowy, benzoesan potasu (regulator kwasowości), naturalne aromaty, kwas cytrynowy i kofeina.

Istotą Nuka-Coli jest mieszanka siedemnastu różnych owoców co we właściwych proporcjach daje jej ten niepowtarzalny smak.

FalloutEdytuj

Żywność
Nuka-Cola
Chem Nuka-Cola.png
Efekty:

Żadne

Uzależnienie:

10% szansy na uzależnienie

Waga:

0

Cena:

$3

Butelka Nuka-Coli, podstawowego aromatyzowanego napoju bezalkoholowego w powojennym świecie. Ciepłego i zwietrzałego.

W pierwszej części Fallout Nuka-Cola nie odgrywa większej roli. Jedynie Dugan z Gruzów jest od niej uzależniony. I to od niego można się dowiedzieć co nieco na jej temat.

Poza tym nie ma innych znaczących śladów mówiących coś o przedwojennym napoju.

Fallout 2Edytuj

W Fallout 2 Nuka-Cola jest już przedmiotem konsumpcyjnym, który może spożywać zarówno gracz jak i jego towarzysze.

Połączając Nuka-Cole z landrynkami żołądek gracza eksploduje zabijając gracza.

Jest jednym z trzech produktów potrzebnych do wykonania superstimpaka, przez chemika imieniem Myron.

Poza tym Nuka-Cola występuje w paru zadaniach.

Fallout 3Edytuj

Żywność
Nuka-Cola
F3 nuka.png
Efekty:

Bezpośrednio:
+2 Rady
+10 PW
+1 Kapsel

Uzależnienie:

Żadne

Waga:

1

Cena:

20

base id:

1519E

W Fallout 3 występuje kilka rodzajów Nuka-Coli: Zmrożona Nuka-Cola, Nuka-Cola, Nuka-Cola Quantum oraz Nuka-Cola Clear.

W Fallout 3 Nuka-Cola przywraca 10 PW oraz dodaje 3 RAD. Zdezynfekowana Cola dodaje 12 PW. Za pomocą profitu Chemik kwantowy, można zamieniać każde 10 butelek Nuka Coli w Nuka-Coli Quantum. Skonsumowana Nuka Cola dodaje jeden kapsel oraz pustą butelkę.

Nuka-Colę można znaleźć na całych pustkowiach. Wszędzie widoczne są znaki przedwojennej popularności tego banneru, poczynając od porozrzucanych butelek, przez automaty aż po wielkie bannery reklamowe.

Nuka-Cola jest również znanym przedmiotem obrotu handlowego. Sierra Petrovita ma świra na punkcie Nuka-Coli. Prowadzi muzeum i chętnie zapłaci za każdą butelkę unikatowej Nuka-Coli Quantum.

Fallout: New VegasEdytuj

W Fallout: New Vegas Nuka-Cola ma zmienione właściwości względem tej z Fallout 3.

Najważniejszą zasadniczą zmianą jest dodawanie PW na krótki okres czasu, a nie na stałe, tak jak było to w poprzedniej części. Na Pustkowiach Mojave, Nuka-Cola nie jest tak popularna jak w innych części kraju, przez co występuje rzadziej. Czołową rolę odstąpiła Sunset Sarasaparilli.

Podczas gry w trybie Jestem Hardkorem Nuka-Cola dodaje specjalne punkty, po to aby postać gracza się nie odwodniła.

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Nuka-Cola występuje we wszystkich grach z serii Fallout

GaleriaEdytuj

Artykuły spożywcze w Fallout

Więcej z Fandomu

Losowa wiki