Fandom

Krypta

Ochłap (Fallout)

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Disambig.png Dla Ochłapa z Fallout 3, zobacz Ochłap (Fallout 3).
Ochłap
FO01 NPC Dogmeat.png
Rasa:

Pies

Powiązanie:

Przybysz z Krypty, Dziecko Przeznaczenia,Przybysz z Krypty 101, Jedyny Ocalały

Rola:

Członek drużyny

Lokacja:

Złomowo

Występowanie:

Fallout
Fallout 2

Rodzina:

Ochłap (Fallout 3)
Ochłap (Fallout 4)

Aktor:

Brak

Pliki dialogowe:

DOGMEAT.MSG
Ecdogmet.msg

Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.png
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.png

Dogmeat (ang. dog, pies i meat, mięso, w polskiej wersji gry nazwany Ochłapem) - pies pojawiający się w Fallout w Złomowie. Nie pozwala pewnej parze wejść do domu. Przybysz z Krypty może nakarmić go (ew. mieć na sobie kurtkę skórzaną), a wtedy pies przyłączy się do niego.

Ochłap pojawia się także w Fallout 2 w specjalnym spotkaniu w Kafejce Niespełnionych Marzeń. Podobnie jak w pierwszej części tym samym sposobem może towarzyszyć Dziecku Przeznaczenia. Ochłap jest zawsze bardzo bojowy i oddany. Według wspomnień Przybysza z Krypty, zginął przez pola energetyczne w bazie wojskowej Mariposa. Pojawił się jednak w jednym ze spotkań specjalnych w Fallout 2. Więc albo to był tylko smaczek, albo Ochłap nie zginął i jest "ponadczasowy". W Fallout 2 ma bardzo wysokie statystyki i czasami coś powie ludzkim językiem, lub pojawi mu się napis nad głową.

Za kulisami

  • Imię Dogmeat (pierwotnie kontrowersyjne Dogshit) zostało wymyślone przez Scotta Bennie'ego i początkowo zostało przypisane psu Jake'a. Tim Cain i Jason Anderson zadecydowali o nadaniu tego imienia psu ze Złomowa.
  • Dogmeat zdradza nieprzypadkowe podobieństwo do psa Mad Maxa. Innym podobnym psem pojawiającym się w twórczości postapokaliptycznej jest Blood, eponimiczny bohater powieści Chłopiec i jego pies (A Boy and His Dog) i nakręconego na jej podstawie filmu o tym samym tytule.

Występowanie Edytuj

Ochłap występuje w Fallout i Fallout 2

Członkowie drużyny w Fallout 1
Dogmeat · Ian · Katja · Tandi · Tycho
Członkowie drużyny w Fallout 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki