FANDOM

Chem jet.png

Odlot (eng. Jet) - to bardzo silny narkotyk z rodziny metaamfetamin.

Opis działaniaEdytuj

Stymuluje ośrodkowy układ nerwowy. Wywołany przezeń stan euforii trwa wprawdzie tylko kilka minut, ale przypływ energii i siły w tym okresie jest ogromny. Narkotyk ten został stworzony przez młodego Myrona. Powstał praktycznie przez przypadek. Handel nim jest najbardziej dochodową rzeczą jaką robi rodzina Mordino (dla której pracował Myron, przed przyłączeniem do Dziecka Przeznaczenia).

Historia Edytuj

Rodzina Mordino chciała bardzo silny narkotyk. Potrzebny im, był do tego aby szybko uzależnić górników z Redding, by szybciej pracowali.

Jet.png

Rodzinie Mordino chodziło jedynie o złoto które było wydobywane w Redding. Myron podjął się tego zadania z grupą naukowców w Stajniach. Wcześniej naukowcy robili kiepskie mieszanki o połowę słabsze od "oldschoolowego" LSD. Najlepszy towar można by było uzyskać z roślin.

Jednak po wielu próbach nie udało się wyhodować kokainy i maku (klimat był zbyt surowy. Jednak prawdziwą "rewelacją" okazały się grzybki halucynogenne. Niewolników zmuszano do nawozenia na nie braminich odchodów. Myron zaczął eksperymentować z pochodnymi dietyloamidowymi oraz psylocybiną. Myron także zainteresował się proteinami używanymi przez przemysł mięsny tuż przed wojną.

Jednak proteiny nie były najlepszym eksperymentem gdyż jakby do zupy (z mięsa zwierzecia karmionego proteinami) dostała sie jedna komórka skóry szlag ją trafiał. Odkryto, że skażone proteiny maja właściwości podobne do amfetaminy. Jednak efekty związane z grzybkami halucynogennymi nie były zadowalające. Żeby się nic nie zmarnowało zaczeto karmić całą uprawą braminy. Następnie zauważono, że niewolnicy sa pod wpływem jakiegoś narkotyku. były to opary metanu z odchodów. Zaczęto robić badania nad odchodami i mieszano je z różnymi substancjami.

Zanim Jet powstał w takiej formie jaka jest znana zabito w czasie eksperymentów ok 100 ludzi. Jet błyskawicznie stał się zmorą górników z Redding oraz ludzi New Reno, gdyż jest bardzo uzależniający. Jednak Dr.Troy z Vault City z pomocą Dziecka Przeznaczenia tworzy antidotum na Odlot.

Jak się okazało Odlot nie występował jedynie na zachodnim wybrzeżu. Występował również na Stołecznych Pustkowiach i wyrabiany był przez różne osoby. Nie wiadomo jednak czy miał on taki sam skład jak ten Rodziny Mordino.

WystępowanieEdytuj

Odlot występuje w Fallout 2 pod nazwą Jet. W Fallout 3 ,Fallout: New Vegas i Fallout 4 pojawia się pod nazwą polską - Odlot.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki