Fandom

Krypta

Pancerz Wspomagany

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Flagnarmor.gif

Zołnierz USA w przedwojennym Pancerzu T-51b

Paladin.jpg

Paladyn w powojennym modelu T-51b

Enclavetrooper.gif

Ulepszony Pancerz Wspomagany Enklawy

Fallout 3 PA.jpg

Pancerz Wspomagany T-45d

Fo3 APA Enclave.png

Ulepszony Pancerz Wspomagany Mk II

Wspomagany Pancerz Bojowy Piechoty, potocznie zwany Pancerzem Wspomaganym (ang. Power Armor, PA) - pancerz, którego celem jest wzmocnienie siły i wytrzymałości mięśni użytkownika.

Projekt "Chodzącego czołgu" został ogłoszony przez rząd USA w celu zastąpienia paliwożernych wojsk pancernych. Początkowo przed wojną badania nad pancerzem przeprowadzano w ośrodku badawczym West Tek. Pierwszy przedwojenny model Pancerza T-51b jest zasilany energią wytwarzaną w procesie mikrosyntezy termojądrowej. Wmontowane Ogniwo termojądrowe model TX-28, wytwarza 60.000 Wat mocy, która zasila wbudowany weń hydrauliczny system ruchu oraz pozostałe systemy. Opancerzenie zostało wykonane z lekkich kompozytowych warstw, które są w stanie zatrzymać 2500 dżuli energii kinetycznej na zbroi. 10-cio mikronowa srebrna warstwa potrafi odbić promień lasera oraz zatrzymać szkodliwe dla zdrowia promieniowanie. Wszystkie modele Pancerzy Wspomaganych oparte są na tej technologi budowy.

Osobnym zagadnieniem jest Pancerz Wspomagany zaprojektowany przez naukowców Enklawy dla agenta Franka Horrigana, gdzie oprócz walorów obronnych zbroja zapewnia mu działanie podstawowych funkcji życiowych oraz dopływ leków.

Modele PancerzyEdytuj

HistoriaEdytuj

  • 2065, Sierpień: Potrzeba zwiększenia mobilności w zmechanizowanych oddziałach armii USA, zmusza ośrodki wojskowe do podjęcia prac nad opracowaniem "Chodzącego Czołgu" Pancerza Wspomaganego.
  • 2065 - 2067: Gotowe są już pierwsze prototypy zbroi, większość okazuje się niezdolna do działania w akcji, jednak niedociągnięcia wytyczają przyszłą ścieżkę badań.
  • 2066, Lato: Pierwsze modele Ogniw Paliwowych zostają ujawnione na rynek cywilny, jedna z wielu technologi zaprojektowanych dla Pancerzy Wspomaganych.
  • 2067: Pierwszy model pancerza T-45d zostaje użyty bojowo na Alasce, mimo braku mobilności wersji późniejszych, okazuje się niewiarygodnie skuteczny przeciwko wojskom pancernym Chin, dzięki możliwości przenoszenia ciężkiej broni, jak również możliwości niszczenia całego miasta bez narażania obsługującego go żołnierza. Chiny przyspieszają swoje badania nad pancerzem, niestety są wiele lat za USA.
  • 2074: Mimo propagandy iż Ameryka broni Alaski przed najazdem komunistycznych Chin, wojska USA zostają rozlokowane na terenie Republiki Ludowej Chin, pogłębiając tylko kryzys zaopatrzenia armii.
  • 2076, Lipiec: Oficjalny projekt pancerza T-51b zostaje ostatecznie ukończony, przed wybuchem Wielkiej Wojny. Wiele nowo formowanych oddziałów Pancerzy Wspomaganych T-51b zostaje skierowana do walki przeciwko wojskom Chińskim razem z wcześniejszymi Pancerzami typu T-45d.
  • 2077, Styczeń 22: Pierwsze użycie Pancerza Wspomaganego na amerykańskiej ziemi przeciwko demonstrującym rodakom.
  • 2198: Enklawa rozpoczyna prace nad udoskonaleniem technologi Pancerza Wspomaganego T-51b. Wiele z nowych projektów okazuję się "gorszych" konstrukcyjnie od modelu T-51b.
  • 2215: Pod naciskiem prezydenta, naukowcy Enklawy rozpoczynają intensywne prace nad udoskonalonym Pancerzem Wspomaganym, wiele prototypowych modeli Enklawy zostaje rozbudowanych i poddawanym intensywnemu testowaniu.
  • 2220, październik: Naukowcy Enklawy konstruują prototyp wytrzymalszego modelu 'Pancerza Wspomaganego. Wyniki testów, w tym wypadki, eksplozje i zgony zostają utajnione na polecenie prezydenta Dicka Richardsona by nie pogarszać morale żołnierzy.
  • 2236 - 2238 - Powstaje model pancerza wspomaganego, specjalnie zbudowanego by podtrzymywać Franka Horrigana przy życiu.
Pancerze Wspomagane w Serii Fallout

Więcej w Fandom

Losowa wiki