Fandom

Krypta

Peoria

3381stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
lokacja
Peoria
Peoria fbos.jpg
Wioska na powierzchni
przywódca

Ojciec plemienny Chevron

lekarze

Szaman Dhal

frakcje

Siły Zbrojne Stanów Zjednoczonych (przed wojną)

FoT Peoria map 2.jpg
Podziemny ośrodek wojskowy
Obecna Peoria (nazywana również Preoria) stanowi ledwie namiastkę dużego, przedwojennego miasta Peoria w dawnym stanie Illinois. Znajduje się tutaj wioska zamieszkana przez plemię Whachutu, której wodzem jest niejaki Chevron.

Wioska stoi nad dawnym bunkrem USArmy, w którym oficjalnie znajdował się magazyn baterii jądrowych. Ponieważ wewnątrz znajdują się pomieszczenia takie jak sala treningowa, sypialnia czy spiżarnia można sądzić, że bunkier miał mieć większe zastosowanie. Ze śladów ludzkiej obecności to znajdują się kilka szczątków dzikusów oraz rozpuszczonych mieszkańców krypty zero. Oznacza to, że przedstawiciele tej krypty próbowali spenetrować bunkier, a że armia Kalkulatora używa broni energetycznej można przyjąć, że pewien sukces udało im się osiągnąć.

HistoriaEdytuj

Według opowieści szamana o imieniu Dhal wioska żyje w izolacji od „Dnia płomieni", czyli od czasu Wielkiej Wojny. Ponadto pod wioską znajdują się jaskinie zamieszkałe przez „złe duchy", a każdorazowe wejście do nich wywołuje u człowieka „wymiotną gorączkę" .

W rzeczywistości wioska Whachutu została wybudowana na przedwojennym magazynie baterii atomowych, o czym oczywiście mieszkańcy osady nie mieli pojęcia. Magazyn ten stanowi dość rozległy kompleks podzielony na trzy segmenty i dobrze chroniony poprzez zautomatyzowane systemy obronne, takie jak szereg wieżyczek. W kompleksie znajduje się reaktor atomowy dzięki któremu mogła się tutaj odbywać produkcja baterii, a teraz będący źródłem panującego na terenie obiektu zabójczego promieniowania. Sam magazyn zamieszkały jest przez zmutowane stwory takie jak karaluchy i Radskorpiony.

W 2197 roku oddział żołnierzy Środkowo-Zachodniego Bractwa Stali został wysłany do Peorii, aby odzyskać ocalałe baterie atomowe, służące m.in. do budowy Pancerzy Wspomaganych.

Wystepowanie w grzeEdytuj

Peoria występuje wyłącznie w grze Fallout Tactics.

Misje w Fallout Tactics

Więcej z Fandomu

Losowa wiki