FANDOM

Lokacja
Potomak
Rzeka potomak
ref ID

00000000

Mapa stołecznych pustkowi

Rzeka Potomak - rzeka przepływająca przez Stołeczne Pustkowia oraz stany Virginia i Virginia Zachodnia.

Geografia

Źródło rzeki leży na północ od Stołecznych Pustkowi, rzeka biegnie 665 km na południe, gdzie wpada do Zatoki Chesapeake. Rzeka oddziele między siebie stany Maryland i Virginia, jednak granica między nimi leży na zachodnim brzegu rzeki. Rzeka na obszarze Stołecznych Pustkowi wpływa to Basenu Pływowego wraz z rzeką Anacostia.

Wody Potomaku są umiarkowanie radioaktywne, jednak woda z rzeki mimo wszystko nie nadaje się do picia i wymaga oczyszczenia. Jest to idealne środowisko do życia dla Błotniaków.

Historia

Przed wojną rzeka stanowiła ważny takt pomiędzy stolicą a oceanem. W ten sposób w Waszyngtonie mógł zacumować lotniskowiec. Po wojnie rzeka tak jak inne wody powierzchniowe została skażona nie tylko radioaktywie ale też przez popiół, ciała oraz śmieci.

Mieszkańcy Stołecznych Pustkowi cierpieli bardzo z powodu braku wody do picia, dlatego wielu z nich, zanim zostało rozszarpanych przez supermutantów lub bandytów, piło denaturat. Aby podnieść poziom jakości życia okolicznych mieszkańców wystartował Projekt Oczyszczenie, dzięki czemu woda z rzeki nadawała się do picia, była czystsza nawet niż denaturat przelany przez drożdżówkę. Dystrybucją wody pitnej zajęło się okoliczne Bractwo Stali.

Mimo to większość rzeki i tak jest napromieniowana, wyjątkiem są okolice Oczyszczalnika.

Występowanie

Rzeka Potomak występuje jedynie w Fallout 3.