Fandom

Krypta

Projekt Oczyszczenie

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jam Alfa i Omega, początek i koniec. Ja pragnącemu dam darmo pić ze źródła wody życia.

—Apokalipsa 21:6

Organization
Projekt Oczyszczenie
Projekt oczyszczenie działa.jpg
Przywódcy:

James

Kwatera główna:

Pomnik Jeffersona

Lokacje:

Laboratorium naukowe Rivet City

Org. spokrewnione:

Bractwo Stali Ruin Stolicy

Znani członkowie:

Catherine
Madison Li
Anna Holt
Janice Kaplinski
Garza
Alex Dargon
Daniel Agincourt
Naukowiec projektu Oczyszczenie
Samotny Wędrowiec

Projekt Oczyszczenie- projekt budowy olbrzymiego oczyszczalnika wody na Stołecznych Pustkowiach.

HistoriaEdytuj

Projekt rozpoczął się przed prezentowanymi w Fallout 3 wydarzeniami. Pierwotnie opracowywany był przez grupę naukowców (m.in. dr Madison Li i rodziców Samotnego Wędrowca), oraz wspierany przez Bractwo Stali Ruin Stolicy, choć ostatecznie zrezygnowało ono z projektu z powodu braku rezultatów, zwłaszcza po odejściu Jamesa, po narodzinach jego dziecka. W Rivet City, Doktor Li powie bohaterowi, że James opuścił Kryptę 101 by odnaleźć ją i kontynuować Projekt. To spowodowało, że postanowił on znaleźć G.E.C.K w nadziei na zakończenie projektu.

Po spotkaniu się z synem przy Pomniku Jeffersona, okazuje się, że miejsce jest zajęte przez Supermutantów. Po oczyszczeniu zbiornika z wrogów, w pobliżu Pomnika lądują Latacze. Wtedy Enklawa przejmuje O
Memorial m.jpg

Oczyszczalnik

czyszczalnik i próbuje przekonać Jamesa do oddania im dokumentacji projektu. James odmawia, i poprzez wpuszczenie śmiertelnych dawek promieniowania do pomieszczenia sterującego zabija siebie i żołnierzy Enklawy. Po tym wydarzeniu, gracz jest zmuszony do eskortowania pozostałego personelu do Cytadeli.

Pomimo, ze Enklawa przejęła oczyszczalnik, nie posiadała G.E.C.K.-a, potrzebnego do ukończenia Projektu. Po zdobyciu G.E.C.K.-a w Krypcie 87, Przybysz z Krypty 101 został porwany i wywieziony do Raven Rock. Tam Prezydent John Henry Eden próbował go namówić do zainstalowania zmodyfikowanego wirusa FEV w Oczyszczalniku, w celu wytrucia wszystkich organizmów, które zetknęły się z promieniowaniem. W podstawowym pozytywnym zakończeniu Fallout 3 główny bohater umiera od napromieniowania po wpisaniu kodu sekwencji startowej, lecz udaje mu się pomyślnie uruchomić oczyszczalnię.

W Broken Steel, mimo poważnego napromieniowania oraz wbrew wszelkim przewidywaniom, Samotny Wędrowiec przeżywa uruchomienie reaktora, a Bractwo Stali Ruin Stolicy (wraz z ochroną Rivet City) rozprowadzają Dena Turę (denaturat przelany przez chleb) do różnych miejsc na Stołecznych Pustkowiach. Ponadto, część wód koło Pomnika Jeffersona (obszar przed mostem) znanych jako basen pływowy, jest wolna od promieniowania. Jednak musi minąć wiele czasu aby oczyścić całą wodę w rzece Potomak.

CiekawostkiEdytuj

  • Kod do uruchomienia oczyszczalni to 2-1-6. Jest to nawiązanie do cytatu z Apokalipsy św. Jana, który był też hasłem przewodnim całego projektu.

WystępowanieEdytuj

Projekt Oczyszczenie występuje jedynie w Fallout 3.

Więcej w Fandom

Losowa wiki