Fandom

Krypta

Robomózg

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

F2, F3, FNV, F4 creature
Robomózg
Robobrain.png

Robomózg (ang. Robobrain) - robot produkcji firmy General Atomics International mający za zadanie głównie ochronę osób i mienia. Nie jest zbyt skutecznym robotem. Wyjątkowe natomiast jest to, że jako jednostki centralne, zamiast procesorów, instalowano w nich organiczne mózgi (głównie ludzkie).

HistoriaEdytuj

Robomózgi powstały na zamówienie amerykańskiej armi i sektora cywilnego, wyprodukowała je firma General Atomics International. Oficjalnie robomózgom wszczepiano mózgi szympansów, jednak duża część z nich była mózgami ludzkimi zaczerpniętymi od osób skazanych na karę śmierci. Mózgi osób skazanych na śmierć okazały się nie stabilne psychicznie, niektóre roboty próbowały nawet się zabić.

Ta technologia mogła pochodzić z analizy technologii Obcych.

KonstrukcjaEdytuj

Robomózg porusza się na dwóch gąsienicach. Wyposażony jest w 40 hydro-procesorowy silnik. Do podwozia przymocowana jest ogromna metalowa konstrukcja, natomiast samą górę stanowi zbiornik z hartowanego szkła wypełniony w środku żelem, w którym znajduje się mózg, będący głównym procesorem i źródłem zasilania całej konstrukcji. Robomózgi zostały wposażone również w broń. W przyszłości miały zastąpić na polu walki prawdziwych żołnierzy, jednak koszt budowy jednego robota był zbyt duży co do jego opłacalności.

Dzięki bio-med żelowi, mózg może przetrwać nienaruszony jeszcze setki lat. Mózg podłącozny jest do reszty "ciała" złączami neuronowymi. Uszkodzenie, lub nawet lekkie naruszenie mózgu powoduje problemy z maszyną. Mają wbudowane syntezatory mowy, dzięki któym, mogą komunikować się z otaczającym je światem. Mózgi są specjalnie programowane, w zależności od przeznaczenia danego robota.

BrońEdytuj

W Fallout i Fallout 2 robomózgi wykorzystywały zwykłe karabiny szturmowe, natomiast w Fallout 3 i Fallout: New Vegas posiadają wbudowany pistolet lub karabin laserowy.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki