FANDOM

F2, F3, FNV, F4 creature
Robomózg
Robobrain

Robomózg (ang. Robobrain) - robot produkcji firmy General Atomics International mający za zadanie głównie ochronę osób i mienia. Nie jest zbyt skutecznym robotem. Wyjątkowe natomiast jest to, że jako jednostki centralne, zamiast procesorów, instalowano w nich organiczne mózgi (głównie ludzkie).

HistoriaEdytuj

Robomózgi powstały na zamówienie amerykańskiej armi i sektora cywilnego, wyprodukowała je firma General Atomics International. Oficjalnie robomózgom wszczepiano mózgi szympansów, jednak duża część z nich była mózgami ludzkimi zaczerpniętymi od osób skazanych na karę śmierci. Mózgi osób skazanych na śmierć okazały się niestabilne psychicznie, niektóre roboty próbowały nawet popełnić samobójstwo.

Ta technologia mogła pochodzić z analizy technologii Obcych.

KonstrukcjaEdytuj

Robomózg porusza się na dwóch gąsienicach. Wyposażony jest w 40 hydro-procesorowy silnik. Do podwozia przymocowana jest ogromna metalowa konstrukcja, natomiast samą górę stanowi zbiornik z hartowanego szkła wypełniony w środku żelem, w którym znajduje się mózg, będący głównym procesorem i źródłem zasilania całej konstrukcji. Robomózgi zostały wposażone również w broń. W przyszłości miały zastąpić na polu walki prawdziwych żołnierzy, jednak koszt budowy jednego robota był zbyt duży co do jego opłacalności.

Dzięki bio-med żelowi, mózg może przetrwać nienaruszony jeszcze setki lat. Mózg podłącozny jest do reszty "ciała" złączami neuronowymi. Uszkodzenie, lub nawet lekkie naruszenie mózgu powoduje problemy z maszyną. Mają wbudowane syntezatory mowy, dzięki któym, mogą komunikować się z otaczającym je światem. Mózgi są specjalnie programowane, w zależności od przeznaczenia danego robota.

BrońEdytuj

W Fallout i Fallout 2 robomózgi wykorzystywały zwykłe karabiny szturmowe, natomiast w Fallout 3 i Fallout: New Vegas posiadają wbudowany pistolet lub karabin laserowy.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki