Fandom

Krypta

San Francisco

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Fallout 2 settlement
San Francisco
Icon settlement large.png
San francisco koniec f2.png
Przywódca:

Ken Lee (Shi)
UKC-9 (Centrolodzy)
A. Ron Meyers (Włóczędzy z tankowca)

Frakcje:

Shi
Centrolodzy
Włóczędzy z tankowca

San Francisco - miasto w północnej Kalifornii. Po Wielkiej Wojnie w San Francisco mieszkają głównie Shi, którzy są rozbitkami chińskiej łodzi podwodnej, oraz członkowie religijnej sekty Centrolodzy.

HistoriaEdytuj

Tak jak wiele większych miast, San Francisco stało się celem ataku nuklearnego i zrównane zostało z ziemią. Równocześnie na Pacyfiku uszkodzeniu uległa łódź podwodna z chińskimi naukowcami. Przez wiele miesięcy dryfowali na oceanie aż dobili do brzegów miasta znanego niegdyś jako San Francisco.

Postanowili odbudować dzielnicę, która najbardziej przypominała ich starą ojczyznę, Chinatown. Dzięki swojej technologii i umiejętnościom udało im się w szybkim czasie tego dokonać.

Shi udało się zachować swe dawne zwyczaje i tradycje, co w postnuklearnym świecie bardzo wiele znaczy. Od roku 2242 dwa klany Shi walczą o kontrolę nad miastem. Shi prowadzą handel, oferując technologię dotychczas dostępną tylko dla grup takich jak Bractwo Stali oraz Enklawa. Nie wiadomo skąd biorą tę technologię.

W San Francisco istnieje również populacja artystów, wyrzutków z innych miast, oraz byli żołnierze, którzy przejęli kontrolę nad starym tankowcem Poseidon Oil. Zwykle mają do zaoferowania niewielki asortyment, jednak wolą żyć w spokoju.

Główną grupą która nie handluje jest religijna organizacja, której członkowie zwą się Centrologami. Mają obsesję na punkcie starego promu kosmicznego, próbując nim odlecieć aby dołączyć do swoich "bogów" w niebie.

Relacje z obcymiEdytuj

Po 2241 roku San Francisco udało się zachować niezależność od rozrastającej się Republiki Nowej Kalifornii. Shi taka sytuacja idealnie odpowiada a Centrolodzy są obojętni na rządy, interesuje ich tylko własna działalność. Niewiele wiadomo co się działo z San Francisco po wydarzeniach z Fallout 2. W Fallout: New Vegas nie ma żadnych wzmianek o mieście.

WystępowanieEdytuj

San Francisco występuje jedynie w Fallout 2.

Więcej w Fandom

Losowa wiki