FANDOM

Organizacja
Siły Zbrojne Enklawy
Symbolenklawy
Przywódcy:

Richardson Senior
Dick Richardson
John Henry Eden
Augustus Autumn

Kwatera główna:

Platforma Wiertnicza (2077 - 2242)
Raven Rock (2242 - 2278)

Lokacje:

Navarro
Baza Sił Powietrznych Adams
Chicago
Bunkier Ocalałych

Oddziały:

Drużyna Sigma

Org. spokrewnione:

Ocalali z Enklawy

Org. macierzysta:

Enklawa

Siły Zbrojne Enklawy - ramię zbrojne Enklawy, kontynuacja Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych.

Historia

Tuż przed wybuchem wielkiej wojny, rząd Stanów Zjednoczonych został ewakuowany na starą platformę wiertniczą na Oceanie Spokojnym. Dało to początek administracyjnej części Enklawy. Wraz z nimi, przeniesiono część ważnych dowódców wojskowych i politycznych, oraz wyposażenia do bunkrów rozsianych po całym kraju. Siły Zbrojne Enklawy stworzyły niedobitki Armi Stanów Zjednoczonych, które zachowały wierność rządowi.

W wyniku ekstremalnego promieniowania na zewnątrz, przez wiele lat członkowie Enklawy nie wychodzili na powierzchnię. Standardowe pancerze T-51b nie stanowiły odpowiedniej ochrony przed promieniowaniem, dlatego naukowcy zaczęli pracować nad nowym rodzajem pancerza. Po opadnięciu pyłu radioaktywnego żołnierze zaczęli przemierzać zniszczone pustkowia. Umożliwiały im to latacze.

W 2242 roku główna baza Enklawy Platforma Wiertnicza została zniszczona przez Dziecko Przeznaczenia. Ostatnim bastionem Enklawy na zachodnim wybrzeżu zostało Navarro, które w 2248 roku zostało zajęte przez nową potężną siłę na pustkowiach, Republikę Nowej Kalifornii. Większość żołnierzy i naukowców z Navarro dostała się do niewoli. Kilku uciekinierów ukryło się na Pustkowiach Mojave.

Część przedostała się do innej dużej bazy Enklawy znajdującej się na wschodzie kraju: Raven Rock. Utworzyli tam nowy przyczółek dla Enklawy. Jednak ich ideologia znowu doprowadziła organizację do przysporzenia sobie wrogów.

Po zajęciu Oczyszczalnika rozpoczęła się wojna z lokalnym oddziałem Bractwa Stali. Doprowadziło to do zniszczenia Raven Rock oraz Samobieżnej Bazy Polowej.

Pojedyncze bazy Enklawy przetrwały w innych częściach kraju oraz za granicą, a Enklawa nigdy nie odzyskała swojej potęgi.

Siły Zbrojne Enklawy mimo iż nieliczne, są potężne. Składały się z kilkuset żołnierzy, Dobrze uzbrojone i wyszkolone. Większość jej członków zginęła po zniszczeniu platformy wiertniczej. Jedyną porównywalną co do jakości uzbrojenia i wyszkolenia organizacją na pustkowiach było wywodzące się z US Army Bractwo Stali.

Organizacja

Do 2242 r.

Główny artykuł: Siły zbrojne Enklawy (2242)

  • Drużyna Szturmowa
  • Kompania Nadzoru
  • Straże Stacji ENKLAWA i Bazy Navarro
  • Stado Szponów Śmierci
  • Korpus Chemiczny
  • Stacja Nadzoru
  • Flota Enklawy

Secret Service formalnie nie stanowiła części sił zbrojnych. Niemniej jednak agenci tej służby, w asyście wojska, zajmowali się fizyczną likwidacją przeciwników Enklawy.

Po 2242 r.

Hierarchia

Hierarchia w Siłach Zbrojnych Enklawa była taka sama jak przed Wielką Wojną. Najwyższym stopniem członkiem wojsk Enklawy był pułkownik (Autumn oraz Sanders). Najprawdopodobniej w Enklawie znajdowały się osoby o wyższych stopniach, jednak nie zostały ukazane w żadnej z gier.

Stopnie

Wyposażenie

Broń

Pancerze

Pojazdy

Zobacz też

Występowanie

Siły Zbrojne Enklawy występują jedynie w Fallout 2 oraz Fallout 3.

Symbolenklawy Enklawa Symbolenklawy