Fandom

Krypta

Spotkanie specjalne

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Spotkaniami specjalnymi (ang. special encounter) w serii Fallout zwykło nazywać się unikalne lokacje, na które można natrafić podczas podróży po mapie świata. Są szczególnym przypadkiem spotkań losowych. W większości stanowią odwołania do popkultury (np. Monty Python, Godzilla, "Autostopem przez galaktykę") i raczej mają na celu być zabawne, niż wnosić coś do historii Falloutów. Z tego względu nie są uznawane za część kanonu. Czasami można natrafić na przechodzących przez pustkowia ich mieszkańców, handlarzy, farmerów, pastuchów.

Konkretne spotkanie specjalne najczęściej występuje tylko raz w ciągu gry ale do niektórych z nich można powrócić). Wyjątkiem jest Kafejka Niespełnionych Marzeń, na którą, w wyniku błędu, można natrafiać wielokrotnie, ale zawsze oznacza to zniknięcie poprzedniej lokalizacji z mapy. Kolejna kafejka zawsze znajduje się w identycznym stanie, jak poprzednia.

Jak trafić na spotkanie specjalne Edytuj

Głównym czynnikiem decydującym o prawdopodobieństwie wystąpienia spotkania specjalnego jest szczęście bohatera. Dodatkowo można to prawdopodobieństwo zwiększyć, sięgając po odpowiednie profity (odkrywca, obieżyświat i zwiadowca). Czynniki te mają większe znaczenie w Fallout, niż w Fallout 2, ponieważ w pierwszej części serii dużo trudniej natrafić na spotkanie specjalne.

W Fallout Tactics spotkania specjalne pojawiają się zawsze w obrębie ustalonych kwadratów mapy. Oznacza to, że jeśli natrafimy na jakieś, szybko możemy znaleźć kolejne poruszając się przez pewien czas w jego okolicy. Maksymalnie na jednym kwadracie mogą zmieścić się cztery spotkania specjalne, ale tylko jeśli na każde natrafi się niemal idealnie w rogu kwadratu, więc najczęściej udaje się spotkać najwyżej trzy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki