Fandom

Krypta

Stołeczne Pustkowia

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Location
Stołeczne Pustkowia
Icon landmark.png
Mapa świata f3.png
Frakcje:

Bractwo Stali Ruin Stolicy
Enklawa
Łowcy niewolników
Zbiegli niewolnicy
Wygnańcy z Bractwa
Karawaniarze
Bandyci
Rivet City
Megatona
Podziemie
Strażnicy Reilly
Littlehorn & Partnerzy
Regulatorzy
Kompania Szpona
Latarenka
Duże Miasto

Stołeczne Pustkowia - okolice ruin Waszyngtonu będące główną lokacją w Fallout 3.

CharakterystykaEdytuj

Stołeczne Pustkowia stanowią znaczną część dostępnego w grze obszaru. Można na nich spotkać większość stworzeń występujących w grze, karawany z różnymi przedmiotami, bandytów oraz innych wędrowców. Znajdują się tu krypty: 87, 92, 101, 106, 108, 112.

Jest to bardzo niebezpieczne do życia miejsce. Pełne bandytów, dzikich stworzeń oraz łowców niewolników. Największym zagrożeniem dla tamtejszych mieszkańców są supermutanci. Ostatnie ostoje cywilizacji na Stołecznych Pustkowiach stanowią Rivet City, Megatona oraz Cytadela. Innym ośrodkiem cywilizacji jest Podziemie, miasto ghuli. Większość terenu to spalone słońcem i radioaktywnym pyłem pustkowie.

Po wojnieEdytuj

Waszyngton, jak reszta większych i mniejszych miast, został zbombardowany bombami atomowymi w roku 2077.

Jedna nie wybuchła wokół niej, z okolicznych śmieci zbudowano miasto Megatona. Równolegle powstało Rivet City. Oba te miasta skupiły wokół siebie sporo mieszkańców i potrafiły same stawić opór czyhającym na zewnątrz zagrożeniom. Wielu ludzi przeżyło wojnę i na Stołecznych Pustkowiach starali się prowadzić nowe życie.

Większość eksperymentów Krypt na Stołecznych Pustkowiach zakończyła się totalną klęską. Przykładem może być Krypta 87. Pochodzący z niej supermutanci przez lata terroryzowali mieszkańców pustkowi.

Sytuację poprawiło pojawienie się Bractwa Stali. Jako swoją siedzibę obrali ruiny Pentagonu. Pomagali oni mieszkańcom, broniąc ich przed czyhającymi na nich zagrożeniami.

W 2277 roku, wystartował Projekt Oczyszczenie. Powodując że woda z rzeki Potomak stała się zdatna do picia. Stołeczne Pustkowia wreszcie zaczęły się rozwijać.

WystępowanieEdytuj

Stołeczne Pustkowia są główną lokacją w grze Fallout 3 i dodatku Broken Steel.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki