Fandom

Krypta

Sztuczna inteligencja

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Sztuczna inteligencja - inteligencja, którą posiadają wszelkiej maści przedmioty stworzone przez człowieka. W świecie Fallouta dotyczy to komputerów takich jak MachIV, ZAX, a także robotów.

HistoriaEdytuj

Kilka maszyn ze sztuczną inteligencją zbudowano przed Wojną dla potrzeb armii USA, jednak projekt ten nie był wykorzystywany na masową skalę. Gdy dano maszynom możliwość odczuwania popadły w skrajną depresję i załamanie nerwowe spowodowane niemożnością doświadczenia i uczestniczenia w realnym świecie, co z kolei doprowadziło je do samobójstw. Te maszyny, które przetrwały kryzys stały się niesamowicie znudzone i zaczęły tworzyć pewne sytuacje w zewnętrznym świecie; istnieje teoria, że to one spowodowały wybuch Wielkiej Wojny.

Najbardziej znaną sztuczną inteligencją jest superkomputer ZAX, którego przykładem jest John Henry Eden.

Przykłady sztucznych inteligencjiEdytuj

Icon cut content.png Ten fragment bazuje na wyciętych danych z Fallout: New Vegas i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.
Mini-FOV Logo.png Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.
FOBoSLogo.png Ten fragment bazuje na Fallout: Brotherhood of Steel i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

WystępowanieEdytuj

Sztuczna inteligencja występuje w większości gier z serii Fallout.

Więcej w Fandom

Losowa wiki