Fandom

Krypta

Tandi

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Postać
Tandi
Ttandi f1.png
Rasa:

Człowiek

Powiązanie:

Cieniste Piaski
Republika Nowej Kalifornii

Rola:

Córka Starszego
Prezydent RNK

Lokacja:

Cieniste Piaski
Republika Nowej Kalifornii
Budynek Kongresu

Występowanie:

Fallout
Fallout 2
Fallout: New Vegas
Van Buren

Rodzina:

Aradesh (ojciec)
Hoss (syn)

Tandi stara.png
Tandi w 2241 roku

Tandi - córka Aradesha, prezydent Republiki Nowej Kalifornii.

BiografiaEdytuj

Tandi jest jedną z najbardziej znanych osób na zachodnim wybrzeżu w XXIII wieku. Jest córką Aradesha, przywódcy Cienistych Piasków. W 2161 roku, w wieku 16 lat poznała Przybysza z Krypty. Jego charyzma i osobowość inspirowała ją przez lata. Była pod wrażeniem jego odwagi i umiejętności, gdy zabił wszystkie radskorpiony zagrażające miasteczku oraz uratował ją z rąk bandytów.

Tandi pomagała ojcu zarządzać Cienistymi Piaskami. Razem stworzyli fundamenty Republiki Nowej Kalifornii. Kiedy jej ojciec zniknął, wyruszając na poszukiwania Krypty 13, objęła władzę w Republice. Otworzyła wiele szlaków handlowych ze Złomowem, czemu wcześniej przeciwny był jej ojciec. Wkrótce RNK zdominowała handel braminami na zachodnim wybrzeżu. Kolejne miasta zaczęły się do niej przyłączać, powstawały pierwsze stany. Wyjątkiem było Bractwo Stali, które miało swoją siedzibę w samym centrum RNK. Tereny te pozostają poza strukturami władzy Republiki do dziś.

Tandi razem z Kongresem rządziła Republiką przez wiele lat. Była skupiona na rozwoju i ekspansji RNK, aby zapewnić jej bezpieczeństwo i dostatek. Jej ideały dawno zastąpione zostały przez pragmatyzm, zawiązywała szemrane kontakty z Nowym Reno, nękała Kryptopolis, próbując je skłonić do przyłączenia się do Republiki.

W 2241 roku mimo podeszłego wieku, nadal niepodzielnie rządziła Republiką. Mimo że choroby dawały się jej we znaki, zachowała swój młodzieńczy żar, ambicję i energię.

Zmarła w 2248 roku w wieku 103 lat, po 52 latach bycia prezydentem największego powojennego państwa na obszarze Stanów Zjednoczonych. Została zastąpiona w urzędzie przez Joannę Tibbett, jednak nadal pozostaje najpopularniejszym prezydentem RNK.

WystępowanieEdytuj

Tandi występuje w Fallout, Fallout 2, wspomniana została natomiast w Fallout: New Vegas i anulowanym Van Buren.

Członkowie drużyny w Fallout 1
Dogmeat · Ian · Katja · Tandi · Tycho

Więcej w Fandom

Losowa wiki