Fandom

Krypta

Udźwig

3381stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
CarryWeight.png

Udźwig

Udźwig (ang. Carry Weight) jest statystyką, która wpływa na maksymalną ilość ekwipunku, jaką można mieć przy sobie.

Standardowy udźwig wynosi 25 + (25*ST) funtów. Może być zmieniony przez profity (chomik i mocny grzbiet) i cechę drobna postura.

Siłę mogą zmienić takie czynniki jak promieniowanie, chemikalia, profit przyrost siły, operacje i Pancerze Wspomagane.

Przekroczenie maksymalnego udźwigu Edytuj

W Fallout i Fallout 2 nie można podnieść lub wymienić, czy przehandlować żadnego przedmiotu, jeśli oznaczałoby to przekroczenie udźwigu. Czasami zdarza się taka sytuacja po załadowaniu magazynku broni (waga amunicji w plecaku i w magazynku jest naliczana osobno, a jeśli np. 50 sztuk amunicji ma przypisaną pewną wagę, to ta waga jest naliczana za każde rozpoczęte 50 sztuk) lub kiedy dostaniemy jakiś przedmiot w wyniku rozmowy (np. jako nagroda za zadanie). W pierwszym Falloucie nie niesie to za sobą żadnych konsekwencji oprócz niemocy zabrania ze sobą żadnych przedmiotów (nawet tych które nic nie ważą czyli stimpaków lub kapsli), w Fallout 2 przeciążona postać nie jest w stanie biegać i zabierać ze sobą żadnych nowych przedmiotów.

W Fallout Tactics postać może mieć w plecaku nieograniczoną ilość przedmiotów, ale przekroczenie udźwigu daje taki sam efekt, jak w Fallout 2. Ponadto, jeśli w plecaku znajdą się przedmioty o łącznej masie dwa razy większej od udźwigu, postać zostanie unieruchomiona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki