FANDOM

Gametitle-VB
Gametitle-VB
Fallout 3
(robocza nazwa: Van Buren)
VB Menu
producent

Black Isle Studios

wydawca

Interplay

data wydania

Anulowano w 2003

gatunek

Role-Playing Game

Tryb gry:

Jednoosobowy
Wieloosobowa (Co-op)

Kategorie wiekowe:

Nieznane

platformy

Windows

Van Buren - robocza nazwa gry Fallout 3 tworzonej przez studio Black Isle.

Historia prac

Projekt ten miał obsługiwać dwa tryby walki: turowy i w czasie rzeczywistym, miał obsługiwać grafikę 3D. Muzykę do Fallout 3 miał stworzyć Devin Townsend, twórca ambient metalu. Jednak w grudniu 2003 roku studio Black Isle zostało rozwiązane,a prace nad niemal ukończonym Van Buren przerwane.

W czerwcu 2004 roku francuska firma Titus, główny udziałowiec Interplaya, ogłosił bankructwo.

W lipcu 2004 roku pojawiły się informacje o sprzedaży praw produkcji do Fallout 3. Wykupił je za 1,1 mln dolarów Bethesda Softworks, twórca serii The Elder Scrolls. Interplay zachował prawo do wydania Falloutowego tytułu MMORPG. Twórcy TES-a zaczęli pracować nad Fallout 3 od nowa, a w internecie zaczęły się pojawiać dokumenty udostępnione przez autorów dwóch pierwszych części Fallouta. Zawierały one opisy postaci, fabuły i zadań jakich miał się podjąć gracz.

W 2007 r. No Mutants Allowed oraz ich "partnerzy od Rotguta" udostępnili publiczności nieukończoną "techniczną" wersję demonstracyjną gry.

Fallout 3 : Van Buren miał posiadać tryb co-op przez co możliwa byłaby gra z przyjacielem, jednak studio Black Isle zbankrutowało i gra nie została ukończona.

W 2014 roku Brian Fargo wspomniał, że bardzo możliwe iż wznowi prace nad Van Buren, choć na pewno nie będzie to ten sam Van Buren.

Fabuła gry

Akcja gry miała dziać się na terenach stanów Arizony, Nevady, Kolorado i Utah. Czas akcji to rok 2253. Fabuła koncentruje się na rywalizacji o kontrolę nad tymi ziemiami przez Republikę Nowej Kalifornii oraz Legion Cezara. Bohaterem gry miał być gwałtownie uwolniony Więzień, następnie oczywiście uwikłany w niebezpieczną intrygę.

Gra rozpoczyna się w więzieniu. Nie wiadomo z jakich powodów gracz został uwięziony. Gracz miał mieć wybór:

  • zostać uwięziony z powodu jakiegoś nieporozumienia,
  • lub mógł być przestępcą, przez co zyskiwałby cechy bonusowe, które umacniają niektóre z jego umiejętności.

Bohater budzi się po tym jak wskutek wybuchu stracił przytomność. Drzwi do celi są otwarte a dziura w ścianie prowadzi go na zewnątrz. Po wyjściu z więzienia zostaje zaatakowany przez nieznanego napastnika. Gracz ucieka przed nim w nowy nieznany świat.

Niestety nie cieszy się długo spokojem. Cały czas jest poszukiwany przez roboty, które chcą sprowadzić go z powrotem do więzienia. W miarę postępów w grze, rozwija się wątek fabularny. Gracz próbuje odkryć dlaczego tylko on uciekł z więzienia, dlaczego stracił przytomność, dlaczego nie pamięta nic o swojej przeszłości. Gdy dowiaduje się o problemach RNK, wszystkie te rzeczy zaczynają się wyjaśniać.

Podobnie jak w poprzednich częściach, mamy wpływ na to jak zakończą się niektóre wątki.

Fabuła gry cd.

Ostatecznie gracz odkryje prawdziwy powód swego uwięzienia i ataku na niego. Okazuje się, że poprzez szeroko zakrojone badania, szalony naukowiec nazywany Presperem , oburzony tym, co świat zmienił się po wojnie, odkrył historię Nowej Plagi, a mianowicie że wirus FEV został pierwotnie stworzony do leczenia jego ludobójczej siły. Musiał dostać się do Orbitalnej Bazy Rakiet Balistycznych i użyć broni jądrowej do "czyszczenia" brudu i nieszczęśników, który obecnie zajmowali powierzchnię. Presper i jego zwolennicy użyli wirusa Nowej Plagi w pobliżu Boulder City i Denver. Użyli go wystarczająco blisko Więzienia Tibbets, by pobudzić ODYSSEUSA do działania, ale nie na tyle blisko, aby spowodować ogromną panikę. Mało ludzi zostało zainfekowanych, a ODYSSEUS aresztował wystarczająco dużo ludzi, aby wypełnić więzienie. Ludzie Prespera przystąpili więc do ataku na więzienie, który pozwoliłaby wszystkim uciec. Wydarzenie to rozpoczęło odliczanie do startu rakiet z Orbitalnej Bazy Rakiet Balistycznych. ULYSSES ocenił skalę rozprzestrzeniania się wirusa, próbując zebrać zbiegłych więźniów, a po znalezieniu 90% więźniów zapobiegł dalszej infekcji. Zwolennicy Prespera czekali na drugi nuklearny holokaust w Kopule Boulder, aż nadszedł dzień, w którym oświadczył, że Ziemia jest bezpieczna dla czystych ludzi.

Lokacje

W Tech Demie

Przewidywane

VB Map

Mapa świata Van Buren

Anulowane

Ciekawostki

  • Część z pomysłów mających pojawić się w Van Buren została wykorzystana w Fallout: New Vegas oraz DLC do gry min. Szczere Serca. Historia świata i wydarzenia jednak różnią się znacząco i te z Van Buren nie są uznawane przez kanon Fallouta.
  • Niektóre samochody przypominają Forda Thunderbirda i Chevroleta Bel Air.
  • Van Buren miał umożliwiać korzystanie z kilku różnych pojazdów, w tym - pociągu.
  • Demo miało posiadać funkcje co-op.
  • Gra miała być w 3D i w rzucie izometrycznym, na co pozwalał wtedy nowatorski silnik graficzny.

Galeria

Wideo

Krótki film demonstrujący Tech Demo gry, wykonanej przez Black Isle w 2003 roku.

Black Isle's Van Buren

Black Isle's Van Buren

Seria Fallout