FANDOM

Vault-Tec Industries
Logo vault tec.png
Dział przemysłu:

Budownictwo

Produkty:

Krypty

Główna siedziba:

Siedziba Vault-Tec, Waszyngton D.C.

Lokacje:

Krypty

Państwo:

Stany Zjednoczone

Oddział(y):

Future-Tec

Pracownicy:

Stanislaus Braun
Giles Wolstencroft

Budynek korporacji
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FOT.pngGametitle-FOBOS.pngGametitle-VB.png

Vault-Tec (także "Krypt-Tech") - korporacja wynajęta przez rząd Stanów Zjednoczonych przed Wielką Wojną w celu zaprojektowania i wybudowania systemu Krypt.

OddziałyEdytuj

Future-Tec, jeden z oddziałów Vault-Tec'u, zaprojektował oraz stworzył G.E.C.K., Generator Ekosystemu Cudownej Krainy, potężne urządzenie terraformujące, mające służyć mieszkańcom Krypt do zbudowania nowego świata.

Projekt SafehouseEdytuj

Zobacz też: Projekt Safehouse To rządowy projekt przewidujący budowę schronów przeciw atomowych mających chronić ludzi na wypadek globalnego konfliktu nuklearnego bądź innej katastrofy. Projekt powstał w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej w roku 2054, kiedy znaczny wzrost napięcia na arenie międzynarodowej będący wynikiem wojny między Europą, a Bliskim Wschodem spowodował konieczność zabezpieczenia ludności cywilnej gdyby podobna sytuacja zaistniała na obszarze USA. Cała inwestycja finansowana była z publicznych obligacji, dając do zrozumienia, że swoje miejsce w schronie znajdzie każdy obywatel .

Jednak był to jedynie chwyt propagandowy mający na celu zebranie jak największych funduszy na budowę tzw. Krypt. Zakładając bowiem, że schron pomieści maksymalnie 1000 osób, musiano by na terenie USA zbudować 400 tysięcy obiektów by pomieścić całą populacje tj. 400 milionów obywateli (w 2077), natomiast projekt od początku przewidywał budowę 122 Krypt.

W rzeczywistości Projekt Safehouse był elementem Eksperymentu Społecznego, mającego na celu zbadanie ludzkich zachowań w ekstremalnie różnych warunkach. Równocześnie powołane zostało konsorcjum Vault-Tec (pl.Krypt-Tech), mające się podjąć zadania budowy Krypt. Prawdopodobnie jeszcze w 2054 ruszyła budowa demonstracyjnego obiektu zwanego później jako Krypta LA, początkowo należąca wyłącznie do koncernu i zbudowana obok składów Vault-Tec w Los Angeles.

TłumaczenieEdytuj

W polskiej wersji Fallout i Fallout 2 nazwa firmy została przetłumaczona jako "Krypt-Tech". W polskiej wersji Fallout 3 pozostawiono jednak jej oryginalną nazwę.

SprzecznościEdytuj

  • Korporacja jest zazwyczaj nazywana Vault-Tek lub rzadziej Vaultex.

WystępowanieEdytuj

Vault-Tech występuje w wszystkich częściach serii Fallout i jest najbardziej znaną firmą tego uniwersum.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki