Fandom

Krypta

Vault Boy

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kryptboy.png
Vault Boy - maskotka firmy Vault-Tec, pojawia się w poradnikach oraz filmach o Vault-Tec. Przykładem jest Podręcznik Przetrwania Mieszkańca Krypty. W grze Fallout, Vault Boy wykorzystywany jest do wizualnej prezentacji profitów oraz statystyk gracza. Vault Boy wygląda jak młody, kreskówkowy chłopak z falowanymi włosami (brunet we wcześniejszych grach, w F3 blond) noszący kombinezon Krypty. Jego projekt to odzwierciedlenie maskotek z lat '50.

Jest zarejestrowanym znakiem handlowym Vault-Tec Industries, pod nazwą "Vault-Man".

Vault Boy czy Pip Boy?Edytuj

Vaultboyf3.jpg
Vault Boy nie powinien być mylony z Pip-Boyem, który jest personalnym procesorem informacji (Personal Information Processor) używanym jako interface w Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Fallout New Vegas, Fallout Tactics i Fallout 4

Pip-Boy został stworzony przez RobCo, urządzenia ma swoją maskotke reklamową, którą można zobaczyć na obudowie Pip-Boya 2000 w Fallout i Fallout 2. Model 3000, który jest efektem współpracy Vault-Tec z RobCo nie posiada maskotki RobCo.

Chociaż nazwa maskotki Vault-Tec nie jest wszechobecna w samej grze, według Leonarda Boyarsky'ego i Tima Caina był on zawsze nazywany Vault Boyem lub Fallout Boyem, nigdy Pip Boyem (jednak żadna z tych nazw nie pojawia się w grze, a poradnik Fallout" nazywa go Vault Manem).

Za kulisamiEdytuj

  • Postać zostałą zaprojektowana przez Leonarda Boyarsky'ego, a potem narysowany przez Tramell Ray Issac.

WystępowanieEdytuj

Vault Boy pojawia się jako prezentacja profitów i statystyk we wszystkich z gier. Pojawia się on także w reklamie Vault-Tec oraz w intrze Fallouta, oraz filmie instruktażowym Mieszkańca Krypty w Fallout 2, oraz w spotkaniu specjalnym w Fallout Tactics jako postać, którą możemy przyłączyć do drużyny. Pojawił się także w Run Like Hell (grze zrobionej przez Interplay) na batonikach nazwanych "PipBars".

Figurki Vault Boya pojawiają się w Fallout 3 a śnieżne kule z nim w środku w Fallout: New Vegas. "Pacynka" Vault Boya w komiksie Pewien człowiek i skrzynia pełna marionetek.

Zobacz teżEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki