Fandom

Krypta

Wojny o surowce

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wojny o surowce
Wujeksam.jpg

Wojny o surowce - to seria konfliktów, która rozpoczęła się w kwietniu 2052, kiedy wybuchła wojna między Wspólnotą Europejską a krajami Bliskiego Wschodu, która skończyła się 23 października 2077 roku Wielką Wojną i zagładą świata.

Konflikty wliczane do wojen o surowceEdytuj

PrzyczynyEdytuj

Główną przyczyną wybuchu konfliktu były kończące się surowce naturalne Ziemi. Każda ze stron konfliktu chciała je zdobyć dla swoich egoistycznych potrzeb. Wojna przybrała na sile gdy skończyła się ropa naftowa. W kwietniu 2052 roku, w wyniku braku surowców naturalnych małe i słabe państwa zaczęły bankrutować. Państwa Arabskie nie chciały sprzedawać dalej swojej ropy państwom członkowskim Wspólnoty.

PrzebiegEdytuj

W 2053 roku, Arabowie niszczą stolicę Izraela, Tel-Awiw za pomocą broni atomowej. Rozpoczyna się wymiana pocisków nuklearnych pomiędzy tymi państwami jednak w niewielkim stopniu. Świat obawia się globalnego konfliktu.

Cenaropy.png

Wojna spowodowała drastyczne podwyżki cen ropy

W 2059 roku zostaje ustanowiona Linia Frontu Anchorage, powoduje to serię napięć pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.

W 2060 roku, w Zatoce Perskiej kończą się ostatnie złoża ropy. Wojna pomiędzy Arabami a Europą doprowadza obydwie strony do ruiny. W tym samym roku Wspólnota Europejska rozpada się. Skłócone państwa walczą z sobą o pozostałe surowce.

Zimą 2066 roku Chiny przeprowadzają inwazję na Alaskę. W odpowiedzi amerykanie lądują ze swoimi wojskami w Chinach.

W 2069 Kanada zaczyna być uważana przez Stany Zjednoczone za swoje terytorium, doprowadza to do serii protestów, które przechodzą niezauważone.

W 2072 roku, Kanadyjczycy rozpoczynają w kilku miastach rewolucję przeciwko amerykanom. Powstanie zostaje szybko stłumione a jego członkowie zabici. W wyniku tych wydarzeń, USA anektuje Kanadę.

Powyższe zdarzenia doprowadzają do tego, że ONZ została rozwiązane, ponieważ utrzymanie pokoju na świecie stało się praktycznie niemożliwe.

W 2077 roku nastąpiła Wielka Wojna, która zakończyła konflikt.

SkutkiEdytuj

Wojna o surowce wyniszczyła gospodarkę wielu państw i doprowadziła do zagłady świata. Ogarnęła prawie cały świat, z wyjątkiem państw o małym znaczeniu politycznym i gospodarczym.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki