Fandom

Krypta

Yao Guai

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Fallout 3 creature
Yao Guai
Yao GuaiF3.png
base id:

0001CFA0

YaoGuaiConceptArt.jpg
Rysunek koncepcyjny Yao Guai

Yao Guai - są zmutowanymi potomkami amerykańskich niedźwiedzi Baribali. Piekielnie silny i zabójczy, Yao Guai jest jednym z głównych siewców grozy na Stołecznych Pustkowiach. Osobniki tego gatunku występują na terenie całych Stanów Zjednoczonych.

Etymologia nazwyEdytuj

W języku chińskim, Yao Guai (妖怪) znaczy po prostu "potwór". W mitologii są fizyczną postacią duchów zamęczonych zwierząt, albo upadłych boskich sług.

ZachowanieEdytuj

  • W grze zazwyczaj spotykamy pojedynczo podróżujące Yao Guai, w większości na terenie Stołecznych Pustkowi, w miejscach kamienistych i na wzniesieniach. Jeśli znajdziemy je w parze, możemy zaobserwować, że wobec siebie są bardzo łagodne. Jeśli nie podejdziesz zbyt blisko, będą neutralne wobec Ciebie.
  • Yao Guai atakują wszystkie stworzenia, które podejdą zbyt blisko, łącznie ze Szponami Śmierci.

StatystykiEdytuj

SPECIAL
Statistic SI PE WT CH IN ZR SZ
Value 5 7 5 5 5 5 3
Other statistics
Statistic Poziom Punkty życia PD Umiejętności Obrażenia Specjalne obrażenia
Value 7 220  ? 50 75 (pazury)
100 (skok)
N/A

Zachowanie podczas walkiEdytuj

  • Yao Guai atakują w biegu rzucając się i tnąc przeciwnika pazurami. Jak wszystkie stwory atakujące poprzez rzucanie się na przeciwnika, nie mogą przeprowadzić tego ataku z uszkodzonymi łapami.
  • Posiadają bardzo dobrą Percepcję, tym samym mogą się na Ciebie czaić nawet gdy Ty jeszcze ich nie widzisz...
  • Jeśli posiadasz zdolność Przyjaciel Zwierząt, nie zostaniesz zaatakowany (Twoja drużyna również), chyba że sprowokujesz atak.
  • Jeśli zdobędziesz drugi stopień przyjaciela zwierząt, Yao Guai może walczyć przy Twoim boku, bez drugiego stopnia również jednak walczy on jako samodzielna jednostka; nieprzynależąca do drużyny

PrzedmiotyEdytuj

Zwłoki Yao Guai zawierają mięso Yao Guai, które oprócz odnowienia punktów życia, daje dodatkowy, krótkotrwały bonus, w postaci zwiększonych obrażeń zadawanych przez gracza.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy jesteś bardzo blisko nieatakującego Yao Guai (zwłaszcza gdy ten odpoczywa), możesz usłyszeć "szorstki" oddech potwora.
  • Yao Guai nazwany Ruzka żyje daleko na północny-zachód od Point Lookout.
  • Rada Three Doga dotycząca Yao Guai to po prostu: "Nie karm Yao Guai". Jest to odniesienie do powiedzenia: "Proszę nie karmić niedźwiedzi", które jest powszechnie spotykane na znakach w parkach na terenach zaludnionych przez niedźwiedzie.
  • Nazwa Yao Guai jest podobna do Yogi, imię bohatera kreskówek wytwórni Hanna-Barbera.
  • W dodatku do Fallout: New Vegas pod tytułem Szczere Serca w trakcie wykonywania zadania "Rytuał Inicjacyjny" można spotkać olbrzymiego, płonącego yao guai o nazwie "Jej Duch". Ponieważ przed spotkaniem z Jej Duchem szaman Biały Ptak podaje ci halucynogenny wywar z bielunia, jest możliwe, że płomienie są tylko wytworem wyobraźni.
  • Pierwotnie Yao Guai miał sie nazywać Yao Muai . Ale zrezygnowano z tej nazwy

WystępowanieEdytuj

Yao Guai pojawia się tylko Fallout 3 oraz w dodatku do Fallout: New Vegas pod tytułem Szczere Serca.

Więcej w Fandom

Losowa wiki