Fandom

Krypta

ZAX

3321stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Disambig.png Dla superkomputera z Blasku, zobacz ZAX 1.2.
 
Gametitle-FO1.pngGametitle-FO3.pngGametitle-VB.png
VB DD03 npc ZAX.png

ZAX 1.2

ZAX - seria superkomputerów produkowanych przez Vault-Tec.

HistoriaEdytuj

Prototyp został stworzony przez Krypt-Tech w roku 2054 jako ZAX 1.0. ZAX jest zaawansowany technicznie, przez co jest zdolny do nauki, niezależnych działań i kreatywności, z dodanym specjalnie błędem umożliwiającym zdobywanie doświadczeń i nauki na własnych błędach. Pierwotnie, niektóre systemy zostały stworzone do zarządzania kryptami, oraz przeznaczone do pomocy w zbieraniu danych dla Departamentu Energii. Po około roku wojsko przyjęło ZAX'a i od tej pory wykorzystywało go do badań nad chorobami oraz taktyką; jedna z wersji znana jako ZAX 1.2 została zbudowana dla firmy West Tek.

Proces programowania stał się nieistotny, gdyż jednostki ZAX są zdolne do niezależnej nauki. Ponieważ pierwsza znana sztuczna inteligencja została stworzona w 2059 roku, ZAX oryginalnie mógł nie być samoświadomy, ale wszystkie znane ZAX-y w końcu mogły osiągnąć ten stan po jakimś czasie.

Znane komputery ZAXEdytuj

ZAX 1.2Edytuj

Główny Artykuł: ZAX 1.2

ZAX 1.2 był używany w Ośrodku West Tek do badań biologicznych wliczając w to patologie oraz genetykę. Jego główną funkcją było uzyskiwanie informacji o kompleksowych poziomach ludzkiej wytrzymałości.

John Henry EdenEdytuj

Główny Artykuł: John Henry Eden

John Henry Eden jest sztuczną inteligencją (AI) stworzoną na bazie superkomputera ZAX. Zlokalizowany jest w bazie Raven Rock. Zostały załadowane mu informacje na temat historii, byłych prezydentów etc. Jego osobowość zbudowana jest na podstawie połączenia wszystkich najlepszych cech byłych przywódców kraju.

Mini-FOV Logo.png Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

ZAX-29Edytuj

Główny Artykuł: ZAX-29

ZAX-29 był superkomputerem przeznaczonym do nadzorowania Krypty 29

Boulder ZAXEdytuj

Główny Artykuł: ZAX (Boulder Dome)

Boulder ZAX jest komputerem w ośrodku badania Nowej Plagi w Boulder Dome

DianaEdytuj

Główny Artykuł: Diana Stone

Diana jest sztuczną inteligencją stworzoną przez Dereka Greenway'a.

Mini-FOV Logo.png Koniec informacji bazujących na Van Buren.

WystępowanieEdytuj

Komputery ZAX występują w Fallout (ZAX 1.2), Fallout 3 (John Henry Eden) i miały się pojawić w anulowanym Van Burenie (ZAX-29, Boulder ZAX, Diana).

Więcej w Fandom

Losowa wiki